Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Läskvitto i mail

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej eftersöker funktionen läskvitto finns detta i apple mail? Outlook stödjer inte detta i mac versionen. Alternativt finns de någon bra gratis email klient där ute som stödjer detta?
/Simon

Nej, det finns inte i Apple Mail.

Se t.ex. svaret i den här tråden:
https://discussions.apple.com/thread/5596064?...

Och eftersom mottagarna kan ställa in att ignorera läskvittenser, så är det i mina ögon en helt meningslös funktion, som väldigt få vill använda.

Även OM det fanns - OCH mottagaren tillåter det i sina inställningar - så vet man fortfarande inte om hen verkligen LÄST mailet. Ingen dator/mjukvara/teknik - eller snarare inget/ingen alls på denna planet - kan VETA om någon läst något eller inte, bara personen i fråga vet.

Det kanske borde kallas "Fått-kvitto" - men det behövs ju inte då själva mail-servrarna skickar ut varning till avsändare om mottagaren inte FÅR mailet (av olika anledningar). Eller: Öppnat-kvitto"? Ty det handlar ju bara om det; att mottagaren klickar på mailet (så att "oläst"-markeringen försvinner) - DÅ skickas ett "kvitto" som alltså påstår att mottagaren LÄST mailet!

Jag förstår verkligen varför denna teknik - som är omöjligt så länge vi inte kan läsa andras tankar och hjärnverksamhet - aldrig lyft riktigt. (förutom integritets-aspekten)

Har samma tankar som er det var ju synd hade behövt det til vissa adressater. En annan fråga nämligen Regler. Har satt upp regler i outlook så jag styr vissa mail direkt till en mapp. Det funkar ju i datorn men de hamnar i inkorgen i mail på mobilen. Ska inte detta synkas på servern? Eller ska jag skrota outlook och köra Apple mail i datorn och där sätta upp regler? Och där får samma resultat i mail i iPhone som i datorn?

Ursprungligen av Mac Jonson:

Hej eftersöker funktionen läskvitto finns detta i apple mail? Outlook stödjer inte detta i mac versionen. Alternativt finns de någon bra gratis email klient där ute som stödjer detta?
/Simon

Ursprungligen av Mac Jonson:

Har samma tankar som er det var ju synd hade behövt det til vissa adressater. En annan fråga nämligen Regler. Har satt upp regler i outlook så jag styr vissa mail direkt till en mapp. Det funkar ju i datorn men de hamnar i inkorgen i mail på mobilen. Ska inte detta synkas på servern? Eller ska jag skrota outlook och köra Apple mail i datorn och där sätta upp regler? Och där får samma resultat i mail i iPhone som i datorn?

Sätt reglerna på mailkontots server istället för klienten.

Bra idé hur gör man ha ha..... men förresten när jag gjorde reglerna stod det något i stil med skickar till servern hmm

Ursprungligen av barbapappa_86:

Sätt reglerna på mailkontots server istället för klienten.

Ursprungligen av Mac Jonson:

Bra idé hur gör man ha ha..... men förresten när jag gjorde reglerna stod det något i stil med skickar till servern hmm

Vad använder du för mail?

Outlook men skulle lika gärna kunna använda apple mail

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad använder du för mail?

Testade att göra en regel i Apple mail och där fungerar det klockrent.
Det är väl. Ara att byta klient

Ursprungligen av Mac Jonson:

Outlook men skulle lika gärna kunna använda apple mail

Ursprungligen av Mac Jonson:

Outlook men skulle lika gärna kunna använda apple mail

Menade leverantör och inte mailklient, men bra att det löste sig.

Jaha ha ha... @me.com kanske vad därför det löste sig av sig självt

Ursprungligen av barbapappa_86:

Menade leverantör och inte mailklient, men bra att det löste sig.

1
Bevaka tråden