Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpråd MBP eller iMac?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte köpa mig antingen en MacBook Pro eller iMac när dom uppdaterats detta året.

Datorn kommer att användas till det vardagliga och så tänkte jag köra igång med att utveckla enklare appar.
Kanske något lättare spelande emellanåt, känner till Apples policy med gpu så när jag spelar räknar jag med att ha alla inställningar på low/off.

Det är skönt med att kunna slänga sig i soffan med en MacBook, men samtidigt är en iMac väldigt fräscht och ostört att ha i en hörna.

Jag antar att MacBook Pro uppdateras innan en ny iMac släpps, om en ny ens kommer.
Något uppdateringsrykte kring den kanske?

  • Medlem
  • 2017-02-03 08:53
Ursprungligen av Mackan1984:

Tänkte köpa mig antingen en MacBook Pro eller iMac när dom uppdaterats detta året.

Datorn kommer att användas till det vardagliga och så tänkte jag köra igång med att utveckla enklare appar.
Kanske något lättare spelande emellanåt, känner till Apples policy med gpu så när jag spelar räknar jag med att ha alla inställningar på low/off.

Det är skönt med att kunna slänga sig i soffan med en MacBook, men samtidigt är en iMac väldigt fräscht och ostört att ha i en hörna.

Jag antar att MacBook Pro uppdateras innan en ny iMac släpps, om en ny ens kommer.
Något uppdateringsrykte kring den kanske?

Jag föredrar en Macbook Pro och en extern skärm då får jag allt i ett. Och så har jag en docka i USB-c kontakten så är allt väldigt smidigt.

När man kodar så är det guld värt att ibland kunna sitta i soffan, sängen, ute eller på kaffet.

Ursprungligen av Mackan1984:

Tänkte köpa mig antingen en MacBook Pro eller iMac när dom uppdaterats detta året.

Datorn kommer att användas till det vardagliga och så tänkte jag köra igång med att utveckla enklare appar.
Kanske något lättare spelande emellanåt, känner till Apples policy med gpu så när jag spelar räknar jag med att ha alla inställningar på low/off.

Det är skönt med att kunna slänga sig i soffan med en MacBook, men samtidigt är en iMac väldigt fräscht och ostört att ha i en hörna.

Jag antar att MacBook Pro uppdateras innan en ny iMac släpps, om en ny ens kommer.
Något uppdateringsrykte kring den kanske?

Stor skärm, med en extra stor skärm ansluten är mitt val. iMac med andra ord, även om jag även har en bärbar. Föredrar dessutom ett tangentbord med separata numeriska tangenter, bland annat när man kodar. Visserligen går det att ansluta till en Macbook, men då har man ju tappat det där med bärbar.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2017-02-03 12:45

Som ovannämnda talare en MBpro med extra skärm ultimat lösning för min del. Jobbar med Creative Suite mycket förutom annat tilltugg.
Dock kan ställa en följd fråga ; upplever att MBpro jobbar mycket mindre ansträngt med grafiken när jag kör med extra skärmen för tex en bildbehandling ?! / skärmen kopplad med Thunderbolt som en extra USB ( tar altså två portar på Boken ) års mod 2015 13tum med extra ram.

Sen till frågeställarn en sjyst extra skärm har oftast en hög med extra portar USB som är grymt behändigt om man ligger med div porteble disks eller
Laddnings möjligheter till andra små enheter.

Min skärm är dock ingen budget variant / den kostade en slant men ett måste för färgprofiler, RGB, kalibrering etc men guld värd i sitt arbete

Senast redigerat 2017-02-03 20:12

Att ha en bärbar till en dockningsstation hade jag helt glömt av.
Bra idé!

Dock vill jag ha hjälp att lugna mitt köpsug.
Köpa nu?
Vänta?

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2017-02-04 02:32
Ursprungligen av Mackan1984:

Dock vill jag ha hjälp att lugna mitt köpsug.
Köpa nu?
Vänta?

I tanke på Trump o co och hur export som dollarn står / lär inte maskinerna bli billigare , Det kommer nytt hela tiden det är väl frågan
Om du behöver ny utrustning så skulle jag Nog slå till ?!

Lycka till vad det nu än blir ?

Ursprungligen av Mackan1984:

Dock vill jag ha hjälp att lugna mitt köpsug.
Köpa nu?
Vänta?

Köp en MacBook Air nu, lätta och billiga.
OCH en iMac när de nya kommer

Ursprungligen av panther:

Köp en MacBook Air nu, lätta och billiga.
OCH en iMac när de nya kommer

Haha så mycket cash vill jag inte lägga.
Sen vill jag ha en i spacegrey.

Ursprungligen av Trisen:

I tanke på Trump o co och hur export som dollarn står / lär inte maskinerna bli billigare , Det kommer nytt hela tiden det är väl frågan
Om du behöver ny utrustning så skulle jag Nog slå till ?!

Lycka till vad det nu än blir ?

Sant, jag köpte en beg MacBook air till tjejen i somras så bärbar har jag egentligen inget behov av med både iPad air 2 och iPhone SE,
Så blir nog en iMac.
Önskar bara den fanns i spacegrey.

Ursprungligen av Mackan1984:

Sant, jag köpte en beg MacBook air till tjejen i somras så bärbar har jag egentligen inget behov av med både iPad air 2 och iPhone SE,
Så blir nog en iMac.
Önskar bara den fanns i spacegrey.

Se där, då kan du ju låna hennes om inte dina iThings räcker till.
Vem vet, spacegrey kanske kommer i höst tillsammans med guldiga iMac's också.
Blir nog en så'n för mig i så fall

Ursprungligen av panther:

Se där, då kan du ju låna hennes om inte dina iThings räcker till.
Vem vet, spacegrey kanske kommer i höst tillsammans med guldiga iMac's också.
Blir nog en så'n för mig i så fall

Haha har en spelpc med inkopplad till tvn men ska sätta igång med mina app-utvecklingar snart för har ett ton av idéer som kan ge cash.
En fast iMac som jag gillar kan faktiskt gynna detta istället för nöjen.

1
Bevaka tråden