Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Icloud bara laddar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Försöker säkerhetskopiera min iphone 6 till icloud. Jag klickar på "säkerhetskopiera nu" och då börjar den och kommer en bit och sen händer inget mer den beräknade tiden bara ökar.

Har samma problem med min ipad mini 2.

Jag är ganska säker på att jag har icloud utrymme efter som jag har köpt 200gb.

Vad kna det vara för problem? Eller är det bara det att min iphone inte blivit säkerhetskopierad till icloud sen i maj?
Jag har försökt flera gånger på båda enheterna men det har vatit samma sak i flera dagar.
Ipaden låg och tuggade i ett dygn. Men kom inge längre.

Testat hård omstart? Apple brukar kunna vara behjälpliga när man har problem med iCloud.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat hård omstart? Apple brukar kunna vara behjälpliga när man har problem med iCloud.

Har testat. Men det ar samma sak fortfarande.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-01-31 19:17

Första gången kan ta lång tid. Se till att strömsladden är i, bra Wifi och låt den ligga orörd.
Du kanske kan gå in på den andra enheten och se hur iCloudutrymmet förbrukas?

Ursprungligen av reboot81:

Första gången kan ta lång tid. Se till att strömsladden är i, bra Wifi och låt den ligga orörd.
Du kanske kan gå in på den andra enheten och se hur iCloudutrymmet förbrukas?

Ok iCloud utrymme har jag.
Men den säger att det ska ta 2 dygn. Men den har inte kommit någonstans sen i går kväll.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-02-07 07:38

Hur snabb Internetanslutning har du? Gjorde du Hård omstart, och inte bara omstart? Ändras utrymmet under tid (se #4)?

Ursprungligen av kenjon:

Hur snabb Internetanslutning har du? Gjorde du Hård omstart, och inte bara omstart? Ändras utrymmet under tid (se #4)?

Jag gjorde hård omstart. Det hjälpte inte på engång. Den kom länger än den brukar sen stanna den och ville heller inte beräkna tiden. Men jag avbröt säkerhetskopian några gånger och börja om när den vid 3 tillfällen legat i 5 timmar utan att komma någonstans. Men sist jag testade så funkade det utmärkt.

Tack.

1
Bevaka tråden