Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone SE chassi = iPhone 5/5s ?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-01-30 18:54

Jag har en iPhone SE som drunknat, men chassit/skärmen är ok

Kan man byta ut moderkortet mot en iPhone 5/5s? Eller är telefonerna olika?

Ursprungligen av TureB:

Jag har en iPhone SE som drunknat, men chassit/skärmen är ok

Kan man byta ut moderkortet mot en iPhone 5/5s? Eller är telefonerna olika?

De är olika.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-01-30 19:08
Ursprungligen av barbapappa_86:

De är olika.

Då får jag se om jag kan hitta en SE med krossat glas, alternativt sälja/byta min mot en 5/5s

Ursprungligen av TureB:

Då får jag se om jag kan hitta en SE med krossat glas, alternativt sälja/byta min mot en 5/5s

Testa med hemförsäkringen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-02-01 23:41
Ursprungligen av alec3000:

Testa med hemförsäkringen

Jag belastar inte min försäkring bara för att få en ny telefon.

Visste du att försäkringsärenden gällande mobiltelefoner går upp 800% varje gång en ny iPhone släpps?

Ursprungligen av TureB:

Jag belastar inte min försäkring bara för att få en ny telefon.

Visste du att försäkringsärenden gällande mobiltelefoner går upp 800% varje gång en ny iPhone släpps?

Att belasta hemförsäkringen för riktiga olyckor är ok, det är syftet med hemförsäkringen. Dessutom så gör bolagen ganska stora avräkningar för ålder så det blir kanske inte alltid så bra ersättning som många vill tro.

Att fejka olyckor är en helt annan sak men var hittar du siffran 800%?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-02-02 09:52
Ursprungligen av BlackSmp:

Att belasta hemförsäkringen för riktiga olyckor är ok, det är syftet med hemförsäkringen. Dessutom så gör bolagen ganska stora avräkningar för ålder så det blir kanske inte alltid så bra ersättning som många vill tro.

Att fejka olyckor är en helt annan sak men var hittar du siffran 800%?

Men min fråga gällde telefonernas tekniska likhet/olikhet, inte hur jag skulle finansiera något. Telefonen är en arbetskollegas jobbtelefon som han skulle slänga eftersom firman inte bryr sej trots att den är nästan ny och helt oskadd på utsidan. Då tänkte jag att en oskadd iPhone kunde man utnyttja i och med att det finns en hel del med krossade glas. Denna information påverkar inte min ursprungliga frågeställning.

Ursprungligen av TureB:

Jag belastar inte min försäkring bara för att få en ny telefon.

Visste du att försäkringsärenden gällande mobiltelefoner går upp 800% varje gång en ny iPhone släpps?

Haha skojar du?
Vadå belasta? Om en olycka har inträffat ska man väl använda försäkringen om man har en? Det är ju det den är till för.

Vad har det med nåt att göra? Då snackar vi ju bedrägeri, det är ju olagligt och en helt annan sak!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-02-02 12:40
Ursprungligen av alec3000:

Haha skojar du?
Vadå belasta? Om en olycka har inträffat ska man väl använda försäkringen om man har en? Det är ju det den är till för.

Vad har det med nåt att göra? Då snackar vi ju bedrägeri, det är ju olagligt och en helt annan sak!

Jag har inte drulleförsäkring på min hemförsäkring för jag tänker inte finansiera alla som "tappar" sina telefoner bara för att Apple släppt en ny iPhone modell, och ja detta är sanning. Försäkringsbolagen säger själva att försäkringsärenden gällande mobiltelefoner stiger 800% (alltså 8x) när en ny iPhone släpps.

Jag ställde en teknisk fråga då jag undrade om jag kunde stoppa in ett iPhone 5/5s moderkort i ett SE chassi.

Ursprungligen av TureB:

Jag har inte drulleförsäkring på min hemförsäkring för jag tänker inte finansiera alla som "tappar" sina telefoner bara för att Apple släppt en ny iPhone modell, och ja detta är sanning. Försäkringsbolagen säger själva att försäkringsärenden gällande mobiltelefoner stiger 800% (alltså 8x) när en ny iPhone släpps.

Jag ställde en teknisk fråga då jag undrade om jag kunde stoppa in ett iPhone 5/5s moderkort i ett SE chassi.

Haha okej då förstår jag! Trodde du hade försäkring och inte använde den bara för att vara snäll mot försäkringsbolaget

Japp ska inte störa mer nu, var bara tvungen att svara hoppas allt löser sig. Tack och hej

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-02-03 13:19
Ursprungligen av alec3000:

Haha okej då förstår jag! Trodde du hade försäkring och inte använde den bara för att vara snäll mot försäkringsbolaget

Japp ska inte störa mer nu, var bara tvungen att svara hoppas allt löser sig. Tack och hej

Frågan var rent teknisk.

1
Bevaka tråden