Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Public Beta Program

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle höra, har folk som använder sig av de publika betorna haft allvarliga/krångliga problem? Vilka?
Fattar ju det uppenbara med att de är betor, men är de hyfsat stabila?

Vad ska jag oroa mig för innan jag ger mig in på detta?

Ursprungligen av theplague:

Vad ska jag oroa mig för innan jag ger mig in på detta?

Att funktioner och appar inte fungerar.
Är du ok med det, kör beta.

Men det var långe sedan som det var något som inte fungerade för mig (som jag kan koppla till betan). Ingen större anledning till oro. De är väldigt stabila

Jag kör betorna på min Ipad och iPhone utan problem

Jag skulle aldrig köra en beta på min produktionsmaskin, dvs den dator eller telefon jag har mina skarpa data på. Har en extern disk jag startar datorn på när jag vill testa. Likaså min telefon som jag behöver i arbetet lägger jag inte in en beta på då jag måste kunna bli nådd.

  • Medlem
  • Borås
  • 2017-01-27 15:49

De publika betorna är knappt beta. Mer eller mindre skarpa versioner med ytterst lite problem. Allt baserat på min egen erfarenhet vad den nu är värd.

Ursprungligen av Ola:

De publika betorna är knappt beta. Mer eller mindre skarpa versioner med ytterst lite problem. Allt baserat på min egen erfarenhet vad den nu är värd.

Ja och nej skulle jag säga. Anledningen till att jag inte tycker att de publika betorna håller måttet är då många utvecklare inte har anpassat sina appar och således håller det inte måttet. Speciellt nu när de publika betorna kommer tätt efter utvecklarversionerna.

  • Medlem
  • Boston
  • 2017-01-27 16:26

För att vara betor är dom väldigt stabila. Jag upplever mer problem på iOS än på MacOS men det är troligtvis för att jag använder fler tredje-parts-program på iOS än på MacOS.

Men i övrigt håller jag helt med tidigare talare att jag inte skulle köra betorna på mina primära devices. Kanske inte så mycket för att det inte skulle fungera utan mer för att varför utsätta sig för småstrulet, appar som kraschar, grafikbuggar etc. Möjligen skulle jag uthärda det om det fanns nå'n 'killer feature' som jag verkligen inte vill vänta några månader på, men någon sådan release har jag inte sett än...

Ursprungligen av barbapappa_86:

Ja och nej skulle jag säga. Anledningen till att jag inte tycker att de publika betorna håller måttet är då många utvecklare inte har anpassat sina appar och således håller det inte måttet. Speciellt nu när de publika betorna kommer tätt efter utvecklarversionerna.

Problemet är inte så stort fö 0.X betor... Värre för X.0 så att säga

Ursprungligen av BlackSmp:

Problemet är inte så stort fö 0.X betor... Värre för X.0 så att säga

Sant. Dock så upplevde jag ganska stora problem med betorna vid 10.X, så skulle säga att det varierar. Tycker ändock att betorna nu för iOS 10 bara blir stabilare och stabilare, konstigt annars kanske..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2017-01-27 18:46

Skulle inte riskera att t. ex. BankID och appar som använder sig av denna slutar fungerar bara för att prova en betaversion på en telefon jag använder till vardags.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Sant. Dock så upplevde jag ganska stora problem med betorna vid 10.X, så skulle säga att det varierar. Tycker ändock att betorna nu för iOS 10 bara blir stabilare och stabilare, konstigt annars kanske..

det jag ville kommentera var att det "aldrig" är ändringar i API:erna för en 10.x release. API:er (gränssnitten som apparna använder) ändras bara inför den årliga releasen (dvs IOS 10 -> IOS 11). Jag har aldrig upplevt problem när jag gått mellan (exempelvis) 10.0 -> 10.1. Det är felrättningar eller nya extra funktioner i OS:et, i princip aldrig ändringar som bryter befintliga API:er

Det ska inte finnas något för app-tillverkarna att anpassa sig mot.

Givetvis så kan det förekomma andra problem

1
Bevaka tråden