Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Notiser / brickor saknas från Facebook - Iphone 7, iOS 10.1.1

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2017-01-27 12:27

Hej,

Alldeles ny medlem i gruppen - har sökt i tidigare skapade trådar i forumet men hittar inget svar på min fråga.

Saknar notiser från Facebook. På andra appar kommer det upp Brickor, alltså en röd siffra som visas på appsymbolen som anger hur många notiser som jag har för just den appen. Går jag däremot in på appen, kan jag se att det finns nya aviseringar - som visas på "jordgloben", men de syns alltså inte förrän jag går in på fejjan.

Har kontrollerat alla inställningar i Notiscenter och de är rätt inställda. Har avinstallerat appen, och lagt in den igen, även kört omstart av enheten. Inget av dessa har hjälpt.

Tar gärna emot tips och idéer på ev. lösning. Detta är ju ett världsligt problem, dock är det lite störande..

Är det fler som har upplevt samma problem?
Gissar att det kan handla om en bugg i FB-appen?

Finns det någon speciell anledning till att du kör 10.1.1? Annars skulle jag börja med att rekommendera en uppdatering. Aktuell version är 10.2.1.

  • Medlem
  • 2017-01-27 13:12
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Finns det någon speciell anledning till att du kör 10.1.1? Annars skulle jag börja med att rekommendera en uppdatering. Aktuell version är 10.2.1.

Skulle jag iochförsig kunna göra, dock tror jag inte det hjälper. Min syster har samma iOS som jag i sin lur, med samma vers. av FB, och där fungerar notisbrickor som de ska.

Senast redigerat 2017-01-27 13:34

Jag har samma problem. Kör iOS 10.3 beta 1

Edit: problemet uppstod efter jag uppdaterade till senaste versionen av Facebook.

Edit 2: har samma problem på både iPhone och Ipad.

Senast redigerat 2017-01-27 15:09
  • Medlem
  • 2017-01-27 22:50

Intressant @nyllet83
Tack för feedback

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-01-28 09:57

Har du testa att avinstallera och ominstallera FB-appen?
Ibland hjälper det att göra så.

  • Medlem
  • 2017-01-28 11:41

Ja, det har jag provat @mattiL
Tyvärr så hjälper det ej.

Blir till att vänta in nästa version av appen, och hoppas på att buggen fixas.

Här kan man läsa om en rad förslag på vad man kan göra: https://m.facebook.com/help/community/questio...

Ex: slå av notiser för Facebook, logga ut från appen och logga sedan in igen. Frågar inte Facebook om tillåtelse om notiser, testa slå på det manuellt.

  • Medlem
  • 2017-01-29 14:42

Har nu testat de förslagen ovan med, men utan framgång. Kör FB via Safari sålänge, synd att man inte kan tanka ner en tidigare version av appen. ?

Ursprungligen av T-75:

Har nu testat de förslagen ovan med, men utan framgång. Kör FB via Safari sålänge, synd att man inte kan tanka ner en tidigare version av appen. ?

Även testat de förslag som finns i länken jag postade?

  • Medlem
  • 2017-01-29 16:00
Ursprungligen av barbapappa_86:

Även testat de förslag som finns i länken jag postade?

Ska prova igen sen, har lite svårt att tyda instr. på engelska. Jag kanske är i fel inställningsmeny? Ska även ta och jämföra hur det är inställt på min gamla 5S.

*edit: inställningar i 5S och 7 är identiska.
5:an har äldre vers. av både app och iOS. I den funkar det som det ska.

Har provat ändra appinställningarna enl. länken, tyvärr så får jag inte igång appsymbolbrickan ändå.

Senast redigerat 2017-01-29 21:08
1
Bevaka tråden