Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Halvfärdiga sms försvinner + en sak till

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-01-26 06:58

Jag har nyss bytt till iPhone 7 med iOS 10.2.1. Det intressanta är att som jag upplever det fungerar iOS olika på sätt jämfört med min tidigare 6S. Eller så har jag missat någon inställning. Det största problemet är att tidigare när jag skrev på ett sms och sedan gick ur den konversationen för att tex svara på ett annat sms så var det möjligt att gå tillbaka till det sms jag hade påbörjat. Nu är den text jag hade skrivit borta. Det är ju, helt ärligt, värdelöst. Men finns det någon inställning jag missat?

Ett annat fenomen är att när jag bytte till 6S från 5S försvann möjligheten att använda kortkommandon. Hur jag än pillade med den funktionen så vägrade min 6S att lyda när jag vill använda kortkommandon. Nu, efter bytet till sjuan så fungerar det igen. Och det utan att jag har ändrat något.

Ursprungligen av xms67:

Jag har nyss bytt till iPhone 7 med iOS 10.2.1. Det intressanta är att som jag upplever det fungerar iOS olika på sätt jämfört med min tidigare 6S. Eller så har jag missat någon inställning. Det största problemet är att tidigare när jag skrev på ett sms och sedan gick ur den konversationen för att tex svara på ett annat sms så var det möjligt att gå tillbaka till det sms jag hade påbörjat. Nu är den text jag hade skrivit borta. Det är ju, helt ärligt, värdelöst. Men finns det någon inställning jag missat?

Ett annat fenomen är att när jag bytte till 6S från 5S försvann möjligheten att använda kortkommandon. Hur jag än pillade med den funktionen så vägrade min 6S att lyda när jag vill använda kortkommandon. Nu, efter bytet till sjuan så fungerar det igen. Och det utan att jag har ändrat något.

SMS problemet känner jag inte igen. Det fungerar som det ska för mig. Kan det vara så dumt att du har två meddelandetrådar till den personen som du skriver SMS till och råkar gå in i den andra? (Det har hänt min exempelvis min fru...)

Vad menar du med kortkommandon? Menar du 3D Touch?

Ursprungligen av BlackSmp:

...Vad menar du med kortkommandon? Menar du 3D Touch?

Nej, det kan inte vara 3D Touch, eftersom han skriver att det fungerade på en 5s.

Det där känner jag igen, mina sms kan också försvinna. Likadant är det om jag startar instagram, låser telefonen och sedan låser upp den. Då har instagram stängts på min men gör jag samma sak på flickvännens är det fortfarande öppet.

Jag testade att nolla ramminnnet igår, dvs håll in stäng av knappen till "stäng av iphone" kommer upp och sedan håller man inte home tills det försvinner. Upplevde telefonen som snabbare då. Dessutom höll den kvar instagram vid stängning.

(båda telefonerna är iphone 6)

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, det kan inte vara 3D Touch, eftersom han skriver att det fungerade på en 5s.

Jag vet men begrep ingenting

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-01-26 11:27
Ursprungligen av BlackSmp:

SMS problemet känner jag inte igen. Det fungerar som det ska för mig. Kan det vara så dumt att du har två meddelandetrådar till den personen som du skriver SMS till och råkar gå in i den andra? (Det har hänt min exempelvis min fru...)

Vad menar du med kortkommandon? Menar du 3D Touch?

Det jag menar är att jag tex valt cc(två c) för en specifik mening, typ Jag hinner inte komma på mötet eller tt för jag är försenad. Har också lagt in de vanligaste mejladresserna jag använder som "kortkommando".

Ursprungligen av xms67:

Det jag menar är att jag tex valt cc(två c) för en specifik mening, typ Jag hinner inte komma på mötet eller tt för jag är försenad. Har också lagt in de vanligaste mejladresserna jag använder som "kortkommando".

Aha... Textersättning verkar de heta nu för tiden

De har jag slutat att använda för länge sedan sedan jag fick konstiga problem med dem (dock ingenting som liknar dina problem)

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-01-26 18:50

Textersättning är bland de funktioner som är minst tillförlitliga på iOS och macOS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-01-27 08:24

Vill bara kolla en gång till vad gäller mitt huvudproblem, ingen annan eller någon ovan som har tips utöver detta med två meddelandetrådar?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-01-27 18:18

Prova att radera meddelandetråden för aktuellt nummer. Logga ut och in på iMessage.

1
Bevaka tråden