Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ikoner

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur får man bort ikoner på appar som inte längre är installerade men som ligger kvar i program mappen?

Testa dra dom till papperskorgen. Går inte det så kan du gå in i mappen Program via Finder och radera appen/mappen.

Ursprungligen av Mac Jonson:

...som inte längre är installerade men som ligger kvar i program mappen?

Det känns som något i problembeskrivningen inte stämmer. Att de ligger i programmappen tyder på att de fortfarande är installerade. Hade det handlat om rester som ligger kvar i Docken eller liknande, så hade jag bättre förstått problembeskrivningen.

Visa gärna en bild på hur det ser ut i programmappen. Och berätta gärna hur du gjorde när du försökte avinstallera apparna.

Ett tips för framtiden är att använda program som AppCleaner eller AppDelete för att avinstallera appar, så vet man att man får bort allt som har med appen att göra. (Men använd i första hand appens egen avinstallerare – om det finns en sådan - för det är ju ännu säkrare.)

Vilken version av OS X/macOS pratar vi om?

Det handlade om ett program som heter newsfire appen hade som en vit förbudskylt runt sig. Nu är den borta och jag kommer inte ihåg hur jag lyckades. kör senaste version av macOS
/

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det känns som något i problembeskrivningen inte stämmer. Att de ligger i programmappen tyder på att de fortfarande är installerade. Hade det handlat om rester som ligger kvar i Docken eller liknande, så hade jag bättre förstått problembeskrivningen.

Visa gärna en bild på hur det ser ut i programmappen. Och berätta gärna hur du gjorde när du försökte avinstallera apparna.

Ett tips för framtiden är att använda program som AppCleaner eller AppDelete för att avinstallera appar, så vet man att man får bort allt som har med appen att göra. (Men använd i första hand appens egen avinstallerare – om det finns en sådan - för det är ju ännu säkrare.)

Vilken version av OS X/macOS pratar vi om?

Den vita förbudsskylten betyder väl oftast att programmet är för gammalt och inte fungerar i den aktuella versionen av macOS.

Om du menar att app-ikonen är kvar, men förbudsskylten är borta, så lär det betyda att du nu har uppdaterat programmet till en version som fungerar.

1
Bevaka tråden