Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låser sig vid uppstart

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag installerade nya MacOS, men nu får jag inte igång datorn. Den låser sig enligt bilden. Har provat att hålla nere cmd+r vid starten, men det funkar inte. Vad kan jag göra? ?

Vad innebär "installerade nya macOS"? Du uppdaterade från vadå till vadå?

Vad händer vid Cmd+R?

iOS skulle det vara (autokorrekt). Vet inte vad jag gick från, men min dotter skulle installera det nyaste iOS.
Inget alls händer vid cmd+r.

Nu blev det ännu otydligare, för iOS är ju operativsystem för iPhone/iPad.

Ja men okej, jag har uppdaterat operativsystemet. Tror du förstår vad jag menar.

Ursprungligen av Jollefina:

Ja men okej, jag har uppdaterat operativsystemet. Tror du förstår vad jag menar.

Uppgraderade du eller installerade du helt rent från början?
Om du uppgraderade, från vilken version till vilken version?
Vad har du för dator (modell och från vilket årtal)?

Hej! En iMac från 2010. Tror jag uppgraderade från Yosemite. Till Sierra, borde det vara.

Den är gammal och jag hoppas mest få igång den, så jag kan rädda det som finns i.
Går det förresten att gå tillbaka till Yosemite? Hur isf?
Tack för all hjälp!

Ursprungligen av Jollefina:

...har uppdaterat operativsystemet. Tror du förstår vad jag menar.

Jo, det förstod jag redan från början. Min fråga gällde vad du uppdaterade från och till.

Ursprungligen av Jollefina:

...Går det förresten att gå tillbaka till Yosemite? Hur isf?...

Nej, det finns ingen speciell funktion för att gå tillbaka till en tidigare version. Du får använda din backup, men det låter som att du inte har någon sådan.

Något du kan prova för att lösa problemet, är att starta i säkert läge. https://support.apple.com/sv-se/HT201262

Inget verkar funka. Kommer inte längre än till äpplet och halvvägs på förloppsindikatorn. ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-01-14 00:11

Boota från annat media (USB, annan dator i T-läge) och installera Sierra igen.

1
Bevaka tråden