Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lightning-splitter

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-01-08 12:39

Någon som har köpt en som fungerar bra? Beställde en splitter till min 7 Plus (på eBay) så jag kan ladda och köra musik samtidigt i bilen, fungerar när endast ljudkabeln sitter i (för övrigt en Belkin-kabel) men så fort jag ansluter laddkabeln (Apple original) så blir det ett fruktansvärt missljud. Hör musiken svagt men det skrikande ljudet tar över helt och omöjliggör det att använda den. Med tanke på att den kostade 20 spänn så kanske det inte är så konstigt, men samtidigt borde det ju inte vara någon raketforskning att göra en väl fungerande splittkabel.

Är det verkligen en äkta Belkin då den jag hittar kostar typ 40 dollar.

Hitta den på svenska Apple Store för 379:- : http://www.apple.com/se/shop/product/HKKP2ZM/...

Senast redigerat 2017-01-08 13:30

Kan ju vara en viss skillnad på en fulkabel för 20:- och en för 400:-?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-01-12 10:24
Ursprungligen av CekariYH:

Är det verkligen en äkta Belkin då den jag hittar kostar typ 40 dollar.

Hitta den på svenska Apple Store för 379:- : http://www.apple.com/se/shop/product/HKKP2ZM/...

Nej, adaptern i sig var en billig version. Menade att 3,5 mm-kabeln jag använder i bilen är en Belkin samt laddkabeln är en Apple-original. Den du länkar till hade inte funkat för mig då det bara en splitter för lightning, jag har som sagt AUX i bilen så behöver en adapter med det också.

Ursprungligen av CEk:

...Den du länkar till hade inte funkat för mig då det bara en splitter för lightning.

"Bara en splitter för lightning"? Men det är ju exakt det du frågar efter???

Om det inte är den typen du har nu - vad är det du har nu?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-01-12 16:24
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

"Bara en splitter för lightning"? Men det är ju exakt det du frågar efter???

Om det inte är den typen du har nu - vad är det du har nu?

Ber om ursäkt, missade i första inlägget att skriva att det gällde en AUX-kabel också. Så det är alltså en splitter för från lightning till lightning/AUX det gäller.

Och vad är "AUX"?

1) Är det en 3,5 mm audioport (typ hörlursuttag) du menar?

- I så fall bör det funka alldeles utmärkt med den adapter som rekommenderats här i tråden. Den har två lightninguttag. I det ena kopplar du laddaren. I det andra kopplar du audiokabeln via Apples lightning-till-audio-adapter som medföljde din telefon.

- Annars finns det ju en massa adapters här t.ex. Frågan är om de är bättre eller lika dåliga som den du redan har.

2) Eller är det någon annan typ av kontakt, t.ex RCA (även kallad phono)?

- Det går ju också att lösa i så fall - med ytterligare en adapter.

Senast redigerat 2017-01-12 16:44
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-01-13 12:33
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och vad är "AUX"?

1) Är det en 3,5 mm audioport (typ hörlursuttag) du menar?

- I så fall bör det funka alldeles utmärkt med den adapter som rekommenderats här i tråden. Den har två lightninguttag. I det ena kopplar du laddaren. I det andra kopplar du audiokabeln via Apples lightning-till-audio-adapter som medföljde din telefon.

- Annars finns det ju en massa adapters här t.ex. Frågan är om de är bättre eller lika dåliga som den du redan har.

2) Eller är det någon annan typ av kontakt, t.ex RCA (även kallad phono)?

- Det går ju också att lösa i så fall - med ytterligare en adapter.

Yes, vanlig 3,5 mm-port har jag i bilen. Tänkte jag skulle slippa använda alltför mycket adaptrar och bara ha en. Skrev bara inlägget i hopp om att någon kanske testat en sån adapter och den fungerar bra.

1
Bevaka tråden