Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook pro touch bar ger ifrån sig varningsljud när den inte används

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min nya fina MBP ger ifrån sig varningsljud när den är ihopfälld och står på laddning!?
Why?

Jag är inte inloggad (ingen ansluten skärm eller tgb/mus) och laddkabeln sitter i.
När jag loggar in dyker inga info/varningsrutor upp… den bara varnar medan den laddas liksom.

Du har ingen app som säger till när den är fulladdad?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Du har ingen app som säger till när den är fulladdad?

Nej, den är hyfsat ren från nya program. Tog beslutet att installera om ALLT från början denna gång. Och i den vevan skippa allt gammalt skit som alltid har hängt med när man klonat den gamla disken till ny dator.
Men som sagt, den här gången blev det nytt.

Nyss öppnade jag skärmen och när jag hörde varningsljudet såg jag att det faktiskt dök upp en batteribild och texten: "Batteri fulladdat".

Varför i hela friden meddelar datorn att batteriet är fulladdat när den bara ligger där??

  • Medlem
  • 2017-01-12 10:57

Kolla i Systeminställningar > Strömsparare om det finns någon inställning som gäller ljud.

Ursprungligen av Alix:

Kolla i Systeminställningar > Strömsparare om det finns någon inställning som gäller ljud.

Nope… inget där.

  • Medlem
  • 2017-01-12 11:26
Ursprungligen av - Slice -:

Nope… inget där.

Jag har inte hört talas om detta förut så jag föreslår att du ringer Apples support, du har 90 dagar på dig, vill jag minnas. Det kan vara fel på datorn = ingen "feature".

Min är tyst

1
Bevaka tråden