Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Deauthorise computers - iTunes

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2017-01-09 08:42

Om man redan har godkänt fem datorer för uppspelning av musik i iTunes får man följande meddelande (när man försöker lägga till en ytterligare dator):

"You have reached your authorised computer limit.

You have reached your limit of 5 authorised computers. Before adding this device, another needs to be deauthorised."

Av någon anledning verkar det dock inte gå att avregistrera en enskild dator. Måste man verkligen avregistrera alla objekt för att frigöra en "plats"?!?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-01-09 08:54

Ja, Apple är lite osmidiga där.

Du får dessutom bara göra det en gång i månaden eller om det var ännu längre.

Det går väl visst att avauktorisera en enskild dator? Det finns ju ett sånt menyalternativ i Itunes i alla fall. Enda kruxet är väl det att man behöver ha tillgång till datorn (och jag antar att den inte kan vara ominstallerad).

Ursprungligen av suddgummi:

Det går väl visst att avauktorisera en enskild dator? Det finns ju ett sånt menyalternativ i Itunes i alla fall. Enda kruxet är väl det att man behöver ha tillgång till datorn (och jag antar att den inte kan vara ominstallerad).

Det stämmer, om man har tillgång till datorn och den fortfarande är auktoriserad.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-01-09 10:42

Ni har rätt, hade förträngt det. När jag stötte på det hade jag sålt datorn sen länge så var tvungen att ta alla.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2017-01-09 11:18

Inte likt Apple att erbjuda så klumpiga lösningar. Det verkar ju inte ens gå att se vilka datorer som f.n. är auktoriserade

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2017-01-09 16:37
Ursprungligen av lensv:

Inte likt Apple att erbjuda så klumpiga lösningar. Det verkar ju inte ens gå att se vilka datorer som f.n. är auktoriserade

..Eller finns det möjligtvis något sätt att få fram namnen på dessa datorer?

Ursprungligen av lensv:

..Eller finns det möjligtvis något sätt att få fram namnen på dessa datorer?

Inte vad jag hittat, men jag av-auktoriserade "alla" via iTunes och sedan gick jag in i varje av mina kvarvarande datorer och auktoriserade dom igen, tog bara några minuter vad jag vill minnas, eller så fick man vänta en stund efter av-auktoriseringen. Men det var aldrig några problem iaf.

Håller med att det är en klumpig lösning av Apple, men har bara behövt göra detta 1 gång på 8 år+

1
Bevaka tråden