Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hemsidesprogram? (Jimdo?)

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2016-12-22 21:23

Jag har använt Freeway Pro (först Freeway Express) för skapa och underhålla vårt företags hemsida, men de har ju lagt ner sen ett bra tag sen. Funkar än så länge att göra redigeringar, men tänker nu göra om hela hemsidan och samtidigt passa på att byta program.
Har ni något tips?

Jag är grafisk formgivare i grunden (numer trädgårdsdesigner), och van InDesign, Illustrator, Photoshop osv. Freeway Pro var helt perfekt för mig.

Fått tips om Jimdo – någon som har testat?

Ursprungligen av Cajsa:

Jag har använt Freeway Pro (först Freeway Express) för skapa och underhålla vårt företags hemsida, men de har ju lagt ner sen ett bra tag sen. Funkar än så länge att göra redigeringar, men tänker nu göra om hela hemsidan och samtidigt passa på att byta program.
Har ni något tips?

Jag är grafisk formgivare i grunden (numer trädgårdsdesigner), och van InDesign, Illustrator, Photoshop osv. Freeway Pro var helt perfekt för mig.

Fått tips om Jimdo – någon som har testat?

Testa Wordpress - bra att kunna och har relativ flexibla möjligheter.

Ursprungligen av Cajsa:

Jag är grafisk formgivare i grunden (numer trädgårdsdesigner), och van InDesign, Illustrator, Photoshop osv. Freeway Pro var helt perfekt för mig.

Då är det kanske ett smart val att du lär dig att utveckla i exv. HTML, PHP och Javascript så kan du kombinera det med dina befintliga kunskaper i InDesign, Illustrator och Photoshop.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2016-12-29 11:17

Jag jobbar så försvinnande lite med hemsidor, så jag orkar inte lära mig hardcore. Har gått HTML-kurs för 25 år sen... Men nu söker jag ett bra alternativ till just Freeway Pro som var helt perfekt. Wordpress känns så trist, vill ha full frihet. Men jag kanske får ge det en chans.
Ingen som har hört något eller testat Jimdo?

Ursprungligen av Cajsa:

Jag jobbar så försvinnande lite med hemsidor, så jag orkar inte lära mig hardcore. Har gått HTML-kurs för 25 år sen... Men nu söker jag ett bra alternativ till just Freeway Pro som var helt perfekt. Wordpress känns så trist, vill ha full frihet. Men jag kanske får ge det en chans.
Ingen som har hört något eller testat Jimdo?

De har ett gratisalternativ, så varför inte testa? Du vet själv bäst vad som passar just dig

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2016-12-29 15:19
Ursprungligen av barbapappa_86:

De har ett gratisalternativ, så varför inte testa? Du vet själv bäst vad som passar just dig

Jag har testat för några år sen, men det var sjukt irriterande att inte kunna flytta runt objekt och ända storlekar precis som man vill. Kanske jag inte gav det tillräckligt med tid – får väl testa igen.

Ursprungligen av Cajsa:

Jag har testat för några år sen, men det var sjukt irriterande att inte kunna flytta runt objekt och ända storlekar precis som man vill. Kanske jag inte gav det tillräckligt med tid – får väl testa igen.

Och det är något man kan med betalversionen menar du då?

Kolla upp Sparkle
Finns som gratis program på MAS
Jag fick med pro versionen i ngn bundle, verkade intressant och macig.
Hade tänkt att testa det, men det har inte blivit av

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2016-12-30 10:10

Men hur kan jag ha missat Sparkle? Tusen tack för värdefullt tips!! Sen jag slutade som grafisk formgivare hänger jag inte med alls i branschtidningar och forum som förr. (sen kanske det kan ha något att göra med åldern...)
Just läst en recension på MacWorld från juni 2015. Tänker att de småjusteringar de önskar där borde vara åtgärdade i dagens versioner.
Ska genast köra igång!
Gott nytt 2017!

Om du använder Creative Cloud så har du ju också tillgång till Adobe Muse

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-12-31 14:11

Är Joomla helt ute numera?

1
Bevaka tråden