Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac mini vägrar att förstå att nätverkskabeln är isatt.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag drog ur nätverkskabeln för att prova en annan dator. När jag sen satte tillbaka kabeln i Macen så gick det inte att få kontakt med nätet. Jag provade allt jag kunde hitta under nätverk med bl.a. starta om dhcp eller vad det stod och även känna efter om kabeln var ordentligt isatt, vilket den var. Skifta mellan trådat och wifi och tillbaka...
Hur ska jag göra nästa gång? Denna gång blev det en omstart för att få det att funka.
(Jag använder inte wifi, bara trådat)

Nästa gång? Var det inte bara en tillfällig hiccup? Kan du återskapa problemet? Om ja, då behöver du beskriva vad du har för dator och version på macos.

Det är en mac mini sen 2012. Med senaste operativet, sierra 10.12.2.

Ursprungligen av m3johan:

Det är en mac mini sen 2012. Med senaste operativet, sierra 10.12.2.

Och de andra frågorna?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-12-28 19:24

Testat med en annan kabel ännu?
Om kabeln ansluts till en switch eller router, tänds portens indikering på den enheten?

Det gick att repetera men efter jag skrev här så har jag inte kunnat få samma fel igen.
Antar att det var en rejäl hickup och jag hoppas den är borta nu.

Ja, dioderna på switchen tänds och släcks om jag sätter i och tar ur kabeln då som nu så där såg det ej ut att vara nåt fel.

Nu när jag komma att tänka på det har detta hänt mig med på min MP, varit ur med nätverkskabeln en stund och sedan hittas inte nätverket igen förrän jag startat om router och datorn.
Detta händer bara någon enstaka gång, varför vet jag inte.

1
Bevaka tråden