Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB 3 hub slår ut magic mouse

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en TP usb3 hub dock så kan jag inte använda den då den slår ut min Apple Wireless Magic Mouse Model A1296 3VDC Bluetooth.
Läste på lite och de visade sig att detta kan hända då de går på samma hertz.
Jag köpte tom. en längre usb sladd så jag skulle få bort den från min Mac Pro, det blev bättre men inte bra. Musen laggar ändå.

Någon som har en lösning på detta ?
Kan man skärma av hubben på något vis.

Du kan alltid skaffa ett hölje av bly, eller testa aluminiumfolie

Bäst kanske är att lämna tillbaka den.

Vad menar du med "går på samma hertz"? Hubben är väl inte trådlös?

Kan det inte handla om något annat trådlöst som är inkopplat i samma hubb?

För mig låter det osannolikt att USB-hubben i sig själv skulle kunna störa Bluetooth. Du får gärna ge några länkar, så att man kan läsa på lite om detta.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-12-20 20:37

När jag nyligen började köra min iMac från en extern SSD via USB 3 började jag uppleva problem med min trådlösa Logitechmus. Muspekaren hackar/laggar lite då och då.

Än har jag inte kommit på någon lösning förutom att använda en trådad mus. Har inte hunnit hitta en bra lösning än men problemet är inte jättestort för mig.

Har dock läst att USB 3-anslutna enheter kan skapa detta problem.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad menar du med "går på samma hertz"? Hubben är väl inte trådlös?

Kan det inte handla om något annat trådlöst som är inkopplat i samma hubb?

För mig låter det osannolikt att USB-hubben i sig själv skulle kunna störa Bluetooth. Du får gärna ge några länkar, så att man kan läsa på lite om detta.

USB3 kan störa 2.4GHz spektrat.

http://www.intel.com/content/www/us/en/io/uni...

Där ser man. Man lär sig nya saker hela tiden.

Men jag har en 7-portars USB3-hub som står ca 20-25 cm från bluetooth-styrplatta och bluetooth-tangentbord, och har aldrig upplevt några störningar.

TP usb3 hub säger inte mig så mycket, men jag vet att billiga prylar kan sakna riktiga/fungerande avskärmningar och då kan sådana här lustigheter inträffa.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-12-21 18:37
Ursprungligen av CekariYH:

TP usb3 hub säger inte mig så mycket, men jag vet att billiga prylar kan sakna riktiga/fungerande avskärmningar och då kan sådana här lustigheter inträffa.

Även USB3-portarna på min iMac beter sig på detta sätt utan någon hubb. Extra tydligt blir det vid högre diskaktivitet till den externa SSD-disken.

Ursprungligen av joakimo:

Även USB3-portarna på min iMac beter sig på detta sätt utan någon hubb. Extra tydligt blir det vid högre diskaktivitet till den externa SSD-disken.

Skumt, har aldrig haft detta problem med mina BT-möss (Apples) eller andra BT grejor vare sig på min MP eller MBPr och där är tex musen bara nån decimeter från portar/hubbar etc eller ännu närmare på min MBPr när jag har dom med på jobbet tex.

usb 3 hub

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Där ser man. Man lär sig nya saker hela tiden.

Men jag har en 7-portars USB3-hub som står ca 20-25 cm från bluetooth-styrplatta och bluetooth-tangentbord, och har aldrig upplevt några störningar.

Hej,
vilken usb 3, 7 portars hub använder du ?

Ursprungligen av memachappy:

...vilken usb 3, 7 portars hub använder du ?

TP-Link.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2765324

Det var precis den jag hade. Konstigt.

Är det "precis den"? Det finns flera modeller som är nästan likadana. Jag har modellen med två extra portar enbart för laddning.

Använder du rätt strömadapter?
Provat med annan USB-kabel mellan datorn och hubben?

1
Bevaka tråden