Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera bilder

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag öppnar BILDER i min iMac så får jag upp alla foton jag har i min iPhone och även iCloud. Kan jag radera dessa från iMac (för att spara plats på min HDD) utan att de försvinner från iCloud?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-12-13 23:06

Nej.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-12-15 09:13
Ursprungligen av acederberg:

När jag öppnar BILDER i min iMac så får jag upp alla foton jag har i min iPhone och även iCloud. Kan jag radera dessa från iMac (för att spara plats på min HDD) utan att de försvinner från iCloud?

Använder du iCloud Bildbibliotek? Då har du via molnet så att säga samma bildsamling på alla enheter, så om du raderar på en enhet raderas bilden överallt.

Men du kan spara utrymme genom att välja optimerad lagring, även på macen. Då sparas de fullstora bildfilerna bara i molnet, och finns lokalt på macen bara i mån av plats och när du behöver just den bildfilen. Men du förlorar möjligheten att ha en fullständig lokal backup via t.ex. Time Machine.

iCloud Bildbibliotek

Citat:

På Mac-datorn:
1. Öppna programmet Bilder och klicka på Bilder i menyfältet.
2 Klicka på Inställningar.
3. Gå till fliken iCloud och välj en inställning för lagring.

Om du aktiverar Optimera lagring hanterar iCloud-bildbibliotek automatiskt storleken på ditt bibliotek på enheten. Dina ursprungliga bilder och videor lagras i iCloud, och i mindre och mer utrymmessnåla format på enheten. Biblioteket optimeras bara när du behöver utrymme, och börjar med de bilder och videor du visar minst. Du kan hämta originalbilderna och -videorna via ett Wi-Fi-nätverk eller mobilnätet när du behöver dem. Du kan använda Optimera lagring på iPhone, iPad, iPod touch och Mac.

Om du aktiverar Hämta original, lagrar iCloud-bildbibliotek de ursprungliga bilderna och videorna i full upplösning i iCloud och på enheten.

1
Bevaka tråden