Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen hör mig, headset.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-12-01 17:25

Telefon:
iPhone SE

Prövat, utan resultat:
1. Återställning, ej återskapat från säkerhetskopia.
2. Prövat med att byta headsett.
3. Telefonen är aldrig tappad eller misshandlad, den är endast ca 2-3 veckor gammal.
4. Jag har kollat så att det inte är något skräp i jacket.

iOS:
Senaste (10.1.1)

Problem:
När jag ringer någon och har Apples original headsett i telefon och någon svarar så hör dom inte vad jag säger.
Men om jag knäpper på högtalaren och sedan stänger av högtalaren så hör dom vad jag säger.
Dvs jag gör det under samtalet utan att samtalet bryts.
Detta är endast med headsett utan headsett så fungerar allt precis som det ska om jag ringer.

När telefon hamnar i denna "loop" när ingen hör mig så är det så hela tiden ända fram tills jag drar ur headsettet och sätter i det igen då fungerar allt som det skall och jag behöver inte sätta igång högtalaren för att det skall fungera.

Ibland så hör inte jag dom heller, men då fungerar samma procedur att knäppa på högtalaren snabbt och sedan knäppa av den då fungerar det.

Fråga:
Vet någon vad jag skall göra?
Det verkar som att det är ett mjukvarefel, och då känns det inte som att Apple kommer att byta ut telefon på garantin.

Senast redigerat 2016-12-01 18:45

Testa ett annat headset. Kan inte läsa att du har gjort det. Annars, kontrollera om du har ludd i jacket. Annars lämna in på service. Yrka att det bör gå på garantin och hör vad de säger.

  • Medlem
  • 2016-12-01 18:07
Ursprungligen av barbapappa_86:

Testa ett annat headset. Kan inte läsa att du har gjort det. Annars, kontrollera om du har ludd i jacket. Annars lämna in på service. Yrka att det bör gå på garantin och hör vad de säger.

Hej,
Tack för ditt svar. Men jag har prövat med ett nytt headsett.

Citat:

2. Prövat med att byta headsett.

Elgiganten säger att om det inte är något fel på den hos deras verkstad så kommer jag bli tvungen att betala fall om dom inte anser att det är hårdvarefel vilket för mig känns lite halv drygt.
Jag vet att den har varit så här sedan jag köpte den.

Ursprungligen av Calby:

Hej,
Tack för ditt svar. Men jag har prövat med ett nytt headsett.

Elgiganten säger att om det inte är något fel på den hos deras verkstad så kommer jag bli tvungen att betala fall om dom inte anser att det är hårdvarefel vilket för mig känns lite halv drygt.
Jag vet att den har varit så här sedan jag köpte den.

Prata med Apple då.

  • Medlem
  • 2016-12-01 19:06
Ursprungligen av barbapappa_86:

Prata med Apple då.

Får kanske ta och ringa dom imorgon och se vad dom säger om saken.
Visst kan man göra sån där replacement när dom kommer med en telefon så skickar man tillbaka den här?

Ursprungligen av Calby:

Får kanske ta och ringa dom imorgon och se vad dom säger om saken.
Visst kan man göra sån där replacement när dom kommer med en telefon så skickar man tillbaka den här?

Vad jag vet så kan man få det i Apple store. Passa på attställ dina frågor när du pratar med dom.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-12-01 21:00

Är det samma med Facetime (Audio) samtal?

  • Medlem
  • 2016-12-02 08:32

Får se hur jag gör, att skicka iväg telefon i 2 veckor är inget alternativ just nu för mig.

Får isf köpa bluetooth headset och köra med.
Har ändå tänkt att köra med ett sånt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-12-02 12:35
Ursprungligen av Calby:

Får se hur jag gör, att skicka iväg telefon i 2 veckor är inget alternativ just nu för mig.

Får isf köpa bluetooth headset och köra med.
Har ändå tänkt att köra med ett sånt.

Hör med Elgiganten, de har säkert lånetelefoner för försäkringsärenden - kanske du kan få en under tiden din är inskickad?
Är det fel på den nu, så lär det inte bli bättre med tiden.

Ursprungligen av Calby:

Får se hur jag gör, att skicka iväg telefon i 2 veckor är inget alternativ just nu för mig.

Får isf köpa bluetooth headset och köra med.
Har ändå tänkt att köra med ett sånt.

Precis i början när SE kom - var det problem med bluetooth headset - kommer jag ihåg. Ganska kvickt kom en fix för just detta. Skillnaden var som natt och dag. Nu kör jag iPhone 7. Den är otroligt bra med bluetooth streamer och headset. Kristallklart.

1
Bevaka tråden