Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta glas billigt iphone 6 sthlm

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet ni något ställe där man kan byta iphone 6 glas i Stockholm till bra pris ?
Så himla skört glas, otroligt.
Såg att många ställen tar ca 2000kr för byte, låter dyrt.

  • Medlem
  • 2015-01-07 22:42

Billigt är inte alltid bra. Vad gör du om Klåpare Klas KB "lagar" ditt glas och lyckas skada displayen under bytet? Då blir det billiga bytet dyrt.

Ta det på hemförsäkringen i stället så blir det lite billigare

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-01-08 16:57

Ca 900 för komplett display på eBay om du är lite händig.

Tolkar jag det rätt att Apple tar ca 1100kr ?
http://support.apple.com/kb/index?page=servic...

Ursprungligen av disktant:

Tolkar jag det rätt att Apple tar ca 1100kr ?
http://support.apple.com/kb/index?page=servic...

Om det endast är skärmen som är trasig så, ja.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-01-09 11:38
Ursprungligen av disktant:

Tolkar jag det rätt att Apple tar ca 1100kr ?
http://support.apple.com/kb/index?page=servic...

Sjukt billigt ändå får jag säga!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-01-09 12:22
Ursprungligen av memachappy:

Vet ni något ställe där man kan byta iphone 6 glas i Stockholm till bra pris ?
Så himla skört glas, otroligt.
Såg att många ställen tar ca 2000kr för byte, låter dyrt.

Byt den på Apple Store i Täby! Vi gjorde det precis på min iPhone 6 men sprucken front (tror att det var glaset som spruckit, inte displayen). Det kostade 995kr och tog ca 40min direkt i Apple Store. De byter fronten, kalibrerar skärmen, kalibrerar proximity-sensorn, Touch ID och din Apple-garanti fortsätter att gälla som vanligt.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2015-01-09 12:29

Ett annat problem med billiga reparationer, billigt glas. Är det billigt är det troligen inte original, och med all sannolikhet gör det din iphone sämre.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-01-09 12:40
Ursprungligen av MatsOlov:

Ett annat problem med billiga reparationer, billigt glas. Är det billigt är det troligen inte original, och med all sannolikhet gör det din iphone sämre.

Helt sant. Du kan ju tydligen inte köpa originaldelar heller, varken som privatperson eller företag. Har lagat ett gäng iPhones genom åren och det finns ju en hel del skillnader på glas/skal kvalitetsmässigt.

Ursprungligen av disktant:

Tolkar jag det rätt att Apple tar ca 1100kr ?
http://support.apple.com/kb/index?page=servic...

Jag förstår inte vart ni hittar att det skulle kosta 1100:- att byta display hos Apple. Jag kommer bara till en ganska allmän infosida om apple-reparation.

/Fredrik

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-09-13 14:25
Ursprungligen av Frema962:

Jag förstår inte vart ni hittar att det skulle kosta 1100:- att byta display hos Apple. Jag kommer bara till en ganska allmän infosida om apple-reparation.

/Fredrik

Kolla under 'Pris på garanti och service', länk på vänster sida.

Ursprungligen av Aiwi:

Byt den på Apple Store i Täby! Vi gjorde det precis på min iPhone 6 men sprucken front (tror att det var glaset som spruckit, inte displayen). Det kostade 995kr och tog ca 40min direkt i Apple Store. De byter fronten, kalibrerar skärmen, kalibrerar proximity-sensorn, Touch ID och din Apple-garanti fortsätter att gälla som vanligt.

Du hade väl någon form av applecare eller garanti för det priset?

Hur vet man om det är glaset eller displayen som är trasigt på en iPhone?

  • Medlem
  • 2016-11-27 16:10
Ursprungligen av calinou:

Hur vet man om det är glaset eller displayen som är trasigt på en iPhone?

Det spelar ingen roll eftersom både skärm och glas byts som en enhet. Så är glaset sönder så måste du byta hela skärmen.

Ursprungligen av memachappy:

Vet ni något ställe där man kan byta iphone 6 glas i Stockholm till bra pris ?
Så himla skört glas, otroligt.
Såg att många ställen tar ca 2000kr för byte, låter dyrt.

På vilket ställe byte du din och vad kostade det? En del ställen är halva priset än på en Apple certifierad verkstad.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-11-29 17:49

De som har halva priset har nog piratdelar.

Ursprungligen av kenjon:

De som har halva priset har nog piratdelar.

Jupp. De som inte är Apple och som påstår att de säljer original är lurendrejare. Enda sättet för den som inte är Apple eller möjligen auktoriserad av Apple att komma över originaldelar är att slakta gamla telefoner på delar.

Ursprungligen av pmarriott:

Jupp. De som inte är Apple och som påstår att de säljer original är lurendrejare. Enda sättet för den som inte är Apple eller möjligen auktoriserad av Apple att komma över originaldelar är att slakta gamla telefoner på delar.

Det är ju bra att det återanvänds om dem är fräscha/miljömässigt.

Ursprungligen av Aiwi:

Byt den på Apple Store i Täby! Vi gjorde det precis på min iPhone 6 men sprucken front (tror att det var glaset som spruckit, inte displayen). Det kostade 995kr och tog ca 40min direkt i Apple Store. De byter fronten, kalibrerar skärmen, kalibrerar proximity-sensorn, Touch ID och din Apple-garanti fortsätter att gälla som vanligt.

Men Apple själva säger...
iPhone 6 1 462,63 kr

1
Bevaka tråden