Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Black Friday 2016. Lista vad ni anser vara perfekt att köpa!

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Lista gärna prylar etc som ni eventuellt kommer att köpa på fredag.
Sätter en gräns på ca 500:- neråt så bara lite dyrare grejor tack.

1. En iPhone 7+ om den blir lite prissänkt (liten risk)
2. LG UltraFine 5K-skärm, men den finns inte att beställa än, men kanske?

3. Vaavud Sleipner vindmätare $39 istf $60 -Köpt

4. Meadow Creek BX50 (extremt liten risk..) ???

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2016-11-22 21:49
Ursprungligen av CekariYH:

3. Vaavud Sleipner vindmätare $39 istf $60 -Köpt

Jag köpte en sån här för en tid tillbaka, men det blev ju lite krångligt när jag köpte en iPhone 7, så nu funderar jag på att köpa BlueTooth utgåvan.

http://www.rpmsport.net/vindmatare/weatherflo...

Ursprungligen av smurf:

Jag köpte en sån här för en tid tillbaka, men det blev ju lite krångligt när jag köpte en iPhone 7, så nu funderar jag på att köpa BlueTooth utgåvan.

http://www.rpmsport.net/vindmatare/weatherflo...

En av anledningarna till att jag faktiskt behållt min iPhone 5s, den innehåller bara program för typ sånt här och har inget simkort och är alltid redo att följa med ut. I nödfall om min andra iPhone pajar så är det bara att ta dess simkort och in i 5s:en.

Senast redigerat 2016-11-22 22:52
  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-23 09:23
Ursprungligen av CekariYH:

En av anledningarna till att jag faktiskt behållt min iPhone 5s, den innehåller bara program för typ sånt här och har inget simkort och är alltid redo att följa med ut. I nödfall om min andra iPhone pajar så är det bara att ta dess simkort och in i 5s:en.

Vad har man för nytta av en sådan produkt?

Ursprungligen av zinned:

Vad har man för nytta av en sådan produkt?

Vindmätare menar du?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-23 10:53
Ursprungligen av CekariYH:

Vindmätare menar du?

Exakt.

Jag har en massa prylar som ansluts via hörlursuttaget på en Iphone som tex vindmätare, temp-mätare, appar som man styr mina systemkameror med etc. Har dessutom en Flir IR kamera inbyggd i ett skal som bara passar på iPhone 5s och motsvarande storlekar.

Vindmätaren just använder jag både vid RC flygning och vid macrofotografering typ... mm

Så användningsområden finns det nog

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-23 12:43
Ursprungligen av CekariYH:

Vindmätaren just använder jag både vid RC flygning och vid macrofotografering typ... mm

Ok, där ser man.

Själv hoppas jag på att komma över en billig digitalkamera, typ för 300 kr eller billigare. Tänkt att vara till grabben där hemma som gillar att plåta med min kamera Inte det bästa upplägget dock, dels behöver jag hjälpa till då den är lite för stor och tung för honom men framför allt är jag inte bekväm med att sätta ca 50.000 i handen på honom

Ursprungligen av zinned:

Ok, där ser man.

Själv hoppas jag på att komma över en billig digitalkamera, typ för 300 kr eller billigare. Tänkt att vara till grabben där hemma som gillar att plåta med min kamera Inte det bästa upplägget dock, dels behöver jag hjälpa till då den är lite för stor och tung för honom men framför allt är jag inte bekväm med att sätta ca 50.000 i handen på honom

Hur gammal är han? 300:- låter lite lite men är han väldigt ung så funkar det nog.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-23 16:15
Ursprungligen av CekariYH:

Hur gammal är han? 300:- låter lite lite men är han väldigt ung så funkar det nog.

Han är fyra så det blir kanon. Jag såg vid ett tidigare tillfälle någon som sålde en för ca 300 men köpte inte då då jag hade annat i kikaren och när jag har kollat efter det så har det inte funnits någon så billig.

Ursprungligen av zinned:

Han är fyra så det blir kanon. Jag såg vid ett tidigare tillfälle någon som sålde en för ca 300 men köpte inte då då jag hade annat i kikaren och när jag har kollat efter det så har det inte funnits någon så billig.

Haha, så ung, ja, då räcker det helt klart med den summan utan en massa finnesser och zoomgluggar etc

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-23 16:44
Ursprungligen av CekariYH:

Haha, så ung, ja, då räcker det helt klart med den summan utan en massa finnesser och zoomgluggar etc

Givetvis.

Ursprungligen av CekariYH:

Jag har en massa prylar som ansluts via hörlursuttaget på en Iphone som tex vindmätare, temp-mätare, appar som man styr mina systemkameror med etc. Har dessutom en Flir IR kamera inbyggd i ett skal som bara passar på iPhone 5s och motsvarande storlekar.

Vindmätaren just använder jag både vid RC flygning och vid macrofotografering typ... mm

Så användningsområden finns det nog

en Fler är jag sugen på men kan inte motivera användningen tillräckligt för att köpa en

Den lokala "applebutiken" har 10% på innevarande lager så jag ska gå dit och se om det finns något rolig armband till klockan

Nähe, inget av intresse för mig i år, för mycket utgående modeller och för lite nya grejor som vanligt även hos Apple. Ifrågasätter även Apples ide med att ge presentkort typ på vissa varor, då tvingas man ju köpa mer hos dom och tja...

a7RII prissänkt med 5k men den har jag redan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-25 09:58

Det blev tre st spel till PS4:an för min del

Jag tyckte dock det är konstigt att det verkar vara så få erbjudanden på externa 3,5"-diskar. Sådant brukar det ju flöda över av, kan jag tycka.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-11-25 13:10

Jag har beställt en PS4 Slim 500GB med ratt och pedaler, F1 2016 och Dirt Rally. Julklapp till hela familjen.

Ja, vi gillar motorsport.

Ursprungligen av zinned:

Det blev tre st spel till PS4:an för min del

Jag tyckte dock det är konstigt att det verkar vara så få erbjudanden på externa 3,5"-diskar. Sådant brukar det ju flöda över av, kan jag tycka.

Håller med,,hittade en på Dustin Home, en WD RED 4GB but thats it...

Ursprungligen av Vassius:

Jag har beställt en PS4 Slim 500GB med ratt och pedaler, F1 2016 och Dirt Rally. Julklapp till hela familjen.

Ja, vi gillar motorsport.

Inte helt fel då

Ursprungligen av zinned:

Det blev tre st spel till PS4:an för min del

Jag tyckte dock det är konstigt att det verkar vara så få erbjudanden på externa 3,5"-diskar. Sådant brukar det ju flöda över av, kan jag tycka.

Köpte 4st 4TB externa 3,5" på Elgiganten, 990kr/st.
http://www.elgiganten.se/product/datorer-till...

Ursprungligen av keptang:

Köpte 4st 4TB externa 3,5" på Elgiganten, 990kr/st.
http://www.elgiganten.se/product/datorer-till...

Fanken, den missade jag...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-25 16:04
Ursprungligen av CekariYH:

Fanken, den missade jag...

Missade? Det är väl bara att köpa den nu om du vill ha den...?

Ursprungligen av zinned:

Missade? Det är väl bara att köpa den nu om du vill ha den...?

Druckit vin och kan inte åka dit nu

Ursprungligen av CekariYH:

Druckit vin och kan inte åka dit nu

Har du inte internet och kan beställa?

Som du sett vad gäller Watch så håller jag på med det just nu och så snart nån visar hur jag beställer rätt modell av Watch series 2 svart Alu för rätt pris så ger jag mig på nästa projekt

Ursprungligen av CekariYH:

Som du sett vad gäller Watch så håller jag på med det just nu och så snart nån visar hur jag beställer rätt modell av Watch series 2 svart Alu för rätt pris så ger jag mig på nästa projekt

Men du jämför med den dyrare rostfria versionen så det blir nog inget köp.

Ursprungligen av keptang:

Men du jämför med den dyrare rostfria versionen så det blir nog inget köp.

Men för fanken, kolla på bilderna, eller gå in på EG och sök fram Watch series 2 och tala sen om hur jag beställer en svart ALU 42mm series 2:

Ursprungligen av CekariYH:

Men för fanken kolla på bilderna, eller gå in på EG och sök fram Watch series 2 och tala sen om hur jag beställer en svart ALU 42mm series 2:

Jadu.. Det är ett skrivfel på produktnamnet, inte så svårt att lista ut. Titta på bilden mot Apples, läs beskrivningen, som du redan gjort.

Elgiganten har bara vit series 2 Alu 38mm, http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-g...

Och räkna till 10.

Ursprungligen av keptang:

Jadu.. Det är ett skrivfel på produktnamnet, inte så svårt att lista ut. Titta på bilden mot Apples, läs beskrivningen, som du redan gjort.

Elgiganten har bara vit series 2 Alu 38mm, http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-g...

Och räkna till 10.

DVS, jag kan inte beställa den jag vill ha på webben!!! Vilket jag ville säga från början.

Även sökt den hårddisk du köpte, via webben, och den finns inte heller att köpa via webben så, ja, jag räknar till 10 och svär lite till efter det

Ursprungligen av CekariYH:

Även sökt den hårddisk du köpte, via webben, och den finns inte heller att köpa via webben så, ja, jag räknar till 10 och svär lite till efter det

Klart den finns, 100+ i lager, http://www.elgiganten.se/product/datorer-till.... Bara att beställa.

Bevaka tråden