Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra utseende på tangentbordet i iPhone?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tangentbordet irriterar i iPhone. När jag vill skriva siffror ändrar jag språk eftersom jordgloben sitter för nära .?123. Händer nästan varje sms. Tänk om det gick att flytta tangenten bort från siffervalet.
När jag skriver på engelska får jag förslag till ord. Tänk att få förslag även på svenska!
Konstigt att Apple inte hittat på något bra.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-11-17 09:30

Det finns många alternativa tangentbord att ladda ner.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-11-17 11:38
Ursprungligen av kenjon:

Det finns många alternativa tangentbord att ladda ner.

Håller inte riktigt med om "många". Inte som både är bra och har stöd för svenska. (Motbevisa mig gärna!)
Utbudet av tangentbordsappar över lag verkar rätt dåligt.

Flertalet QuickType-funktioner för det inbyggda tangentbordet saknas tyvärr på Svenska.

Swiftkey, Minuum, TextExpander, NinType, Anpassat Tangentbord - Färgglada Teman samt Fleksy är de jag hittar som har ÅÄÖ.

Kika även i tråden http://www.99mac.se/forum/t/313677-vilket-tre...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-11-17 14:40

6 direkt sådär tycker jag är rätt många
Jag har inte testat själv, så det var bara ett förslag för att se på vad som finns.

Stort tack!

Ursprungligen av reboot81:

Håller inte riktigt med om "många". Inte som både är bra och har stöd för svenska. (Motbevisa mig gärna!)
Utbudet av tangentbordsappar över lag verkar rätt dåligt.

Flertalet QuickType-funktioner för det inbyggda tangentbordet saknas tyvärr på Svenska.

Swiftkey, Minuum, TextExpander, NinType, Anpassat Tangentbord - Färgglada Teman samt Fleksy är de jag hittar som har ÅÄÖ.

Kika även i tråden http://www.99mac.se/forum/t/313677-vilket-tre...

SwiftKey löste alla irritationer.
Varför har jag inte tillfrågat detta forum för länge sedan!
Fantastiskt att det finns!

1
Bevaka tråden