Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Webbsidan lästes in igen eftersom ett fel inträffade" (iPad Air)

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå

Någon annan som har detta problem? Dyker upp på lite alla möjliga sidor men oftast på forum när man skrivit en längre text. Har haft detta sen iOS 8 kom och nu sitter jag här med senaste uppdatering.

Har provat att återställa utan att det hjälper och problemet dyker upp med både safari och chrome. Någon annan webbläsare har jag inte provat!

Någon som har en bra idé på vad det kan vara?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-12-23 18:25

Jag har också samma problem, dök upp som du säger i iOS 8. iPaden har dock varit lite slö innan uppdatering och har inte blivit bättre av uppdateringen så har misstänkt att det har något med det att göra. Men har inte orkar efterforska något mer.

Testat en återställning?

  • Medlem
  • 2016-03-13 18:05

Hej,

Jag får ett liknande felmeddelande på min iPad air. "Ett oväntat fel webbsidan lästes in igen"
När jag var inloggad med mitt gamla Apple id på AppStore och FaceTime så hade jag en massa bekymmer.
Facebook symptomen var följande. 1. "Ett oväntat fel webbsidan lästes in igen" 2. Jag kastades ut ur Facebook och fick logga in på nytt. 3. Safari webbläsaren stängdes oväntat. 4. Jag kastades ut ur Facebook till startläget där man uppger sitt personliga lösenord för att kunna använda ipaden.
Jag har nu skapat ett nytt Apple id samt är utloggad på alla ställen och även i övrigt bytt alla lösenord etc. De största problemen som jag nämnt om försvann men jag får fortsättningsvis felmeddelandet.
Saken är nu den att jag hamnade ut för en hackning på min PC och Ipad och jag har nu fått information från andra som säger att detta mera handlar om ett virus i mitt fall.
Felmeddelandet får jag på sociala medier där jag kan kommunicera med andra, när jag läser tyska kvällstidningar, Expressen.se, skriver jag på Google ett ord som ger suspekta sök resultat så kommer också felmeddelandet. Men skriver jag ordet bil på Google eller bekantar mig med bilar som är till försäljning så får jag aldrig felmeddelandet. Får ej heller felmeddelandet på webbsidor som denna.
Tack för eventuella svar!

Hälsningar,
Tedd

Ursprungligen av Tedd:

Hej,

Jag får ett liknande felmeddelande på min iPad air. "Ett oväntat fel webbsidan lästes in igen"
När jag var inloggad med mitt gamla Apple id på AppStore och FaceTime så hade jag en massa bekymmer.
Facebook symptomen var följande. 1. "Ett oväntat fel webbsidan lästes in igen" 2. Jag kastades ut ur Facebook och fick logga in på nytt. 3. Safari webbläsaren stängdes oväntat. 4. Jag kastades ut ur Facebook till startläget där man uppger sitt personliga lösenord för att kunna använda ipaden.
Jag har nu skapat ett nytt Apple id samt är utloggad på alla ställen och även i övrigt bytt alla lösenord etc. De största problemen som jag nämnt om försvann men jag får fortsättningsvis felmeddelandet.
Saken är nu den att jag hamnade ut för en hackning på min PC och Ipad och jag har nu fått information från andra som säger att detta mera handlar om ett virus i mitt fall.
Felmeddelandet får jag på sociala medier där jag kan kommunicera med andra, när jag läser tyska kvällstidningar, Expressen.se, skriver jag på Google ett ord som ger suspekta sök resultat så kommer också felmeddelandet. Men skriver jag ordet bil på Google eller bekantar mig med bilar som är till försäljning så får jag aldrig felmeddelandet. Får ej heller felmeddelandet på webbsidor som denna.
Tack för eventuella svar!

Hälsningar,
Tedd

Ditt AppleID har inget med ditt Facebook-inlogg att göra. Isf mailadressen.
Berätta mer om den "hackning" som du råkade ut för på din iPad. Du har inte virus på din iPad.

Har du testat att starta om din iPad? Testat att återställa den?

  • Medlem
  • 2016-03-13 19:48
Ursprungligen av barbapappa_86:

Ditt AppleID har inget med ditt Facebook-inlogg att göra. Isf mailadressen.
Berätta mer om den "hackning" som du råkade ut för på din iPad. Du har inte virus på din iPad.

Har du testat att starta om din iPad? Testat att återställa den?

Jag var medlem på en webbsida där man kan lära sig språk genom att skicka gratis meddelanden till andra medlemmar som har som modersmål det språk som man vill lära sig. När jag skickade ett meddelande utomlands så började min PC ladda ner något och jag fick efteråt problem med min internet säkerhet. Köpte senare då en ny iPad air för att testa systemet och nästan genast då jag loggade in på ett av mina konton så blev displayen svart med en engelsk text som sade att jag inte skulle logga in på hans konto fler gånger.

Okey jag har otaliga gånger hållit ned de båda knapparna ca 10 sekunder för att få fram det halvätna äpplet. Jag har också kopplat upp min iPad till iTunes för att fabriksåterställa den.

Övriga fel som jag sett i displayen är en vit cirkel i vänstra hörnet, att en kvällstidning lästs in fel med massor av kopior av ett foto i displayen.

Läste jag enbart rubrikerna i min dagstidning så gick det fint men loggade jag in på min dagstidning så saknades wi-fi signal följande dag och då fick jag starta om ipaden med båda knapparna för att få wi-fi signal igen.

Vi använder också ett webbaserat arbetsprogram där en platsnummer ska öka med +1 för varje ny inmatning. En viss dag så ökade platsnummret till slumpmässigt vilken siffra som helst både på min PC och Ipad. Samma IP adress för båda.
Jag åkte då till grannen och körde arbetsprogrammet därifrån med samma användarnamn o lösenord o arbetsprogrammet fungerade felfritt.
Enligt de iakttagelser som jag gjort så hjälper det att byta IP adress. Har frågat min internet leverantör om en ny IP adress men den lär vara fast och går inte att byta.
Kan ett virus vara kopplat till en IP address?

Enligt den information jag fått ifrån andra personer så skulle min PC o iPad skicka direkt info till andra om vad jag gör på nätet, men jag har inte sett det själv ännu.

Ursprungligen av Tedd:

Jag var medlem på en webbsida där man kan lära sig språk genom att skicka gratis meddelanden till andra medlemmar som har som modersmål det språk som man vill lära sig. När jag skickade ett meddelande utomlands så började min PC ladda ner något och jag fick efteråt problem med min internet säkerhet. Köpte senare då en ny iPad air för att testa systemet och nästan genast då jag loggade in på ett av mina konton så blev displayen svart med en engelsk text som sade att jag inte skulle logga in på hans konto fler gånger.

Okey jag har otaliga gånger hållit ned de båda knapparna ca 10 sekunder för att få fram det halvätna äpplet. Jag har också kopplat upp min iPad till iTunes för att fabriksåterställa den.

Övriga fel som jag sett i displayen är en vit cirkel i vänstra hörnet, att en kvällstidning lästs in fel med massor av kopior av ett foto i displayen.

Läste jag enbart rubrikerna i min dagstidning så gick det fint men loggade jag in på min dagstidning så saknades wi-fi signal följande dag och då fick jag starta om ipaden med båda knapparna för att få wi-fi signal igen.

Vi använder också ett webbaserat arbetsprogram där en platsnummer ska öka med +1 för varje ny inmatning. En viss dag så ökade platsnummret till slumpmässigt vilken siffra som helst både på min PC och Ipad. Samma IP adress för båda.
Jag åkte då till grannen och körde arbetsprogrammet därifrån med samma användarnamn o lösenord o arbetsprogrammet fungerade felfritt.
Enligt de iakttagelser som jag gjort så hjälper det att byta IP adress. Har frågat min internet leverantör om en ny IP adress men den lär vara fast och går inte att byta.
Kan ett virus vara kopplat till en IP address?

Enligt den information jag fått ifrån andra personer så skulle min PC o iPad skicka direkt info till andra om vad jag gör på nätet, men jag har inte sett det själv ännu.

Ett virus kan säkert ha information om en IP-adress. Men du har inte virus på din iPad.

Testat att återställa webbläsarens inställningar?

Sen låter det mesta du skriver som totalt obegripligt. Jag tror nästan du behöver ladda upp en bild med en beskrivande text så tar vi det därifrån.

  • Medlem
  • 2016-03-13 21:53
Ursprungligen av barbapappa_86:

Ett virus kan säkert ha information om en IP-adress. Men du har inte virus på din iPad.

Testat att återställa webbläsarens inställningar?

Sen låter det mesta du skriver som totalt obegripligt. Jag tror nästan du behöver ladda upp en bild med en beskrivande text så tar vi det därifrån.

Kan också nämna att jag hade 2 olika e-postkonton ett för kända personer och ett annat för icke kända personer.
Till kontot för kända personer så fick jag aldrig spam men plötsligt så fick jag ett epostmeddelande med en bild av en webbsida som jag besökt ungefär 2 gånger flera månader tidigare utan att registrera mig på ifrågavarande webbplats. Jag blev förvånad samt nyfiken men när jag öppnade ifrågavarande e-post meddelande så kastades jag ut till läget där man ger sitt personliga lösenord då man startar ipaden.
Detta torde vara frågan om professionella hackers.

Ursprungligen av Tedd:

Kan också nämna att jag hade 2 olika e-postkonton ett för kända personer och ett annat för icke kända personer.
Till kontot för kända personer så fick jag aldrig spam men plötsligt så fick jag ett epostmeddelande med en bild av en webbsida som jag besökt ungefär 2 gånger flera månader tidigare utan att registrera mig på ifrågavarande webbplats. Jag blev förvånad samt nyfiken men när jag öppnade ifrågavarande e-post meddelande så kastades jag ut till läget där man ger sitt personliga lösenord då man startar ipaden.
Detta torde vara frågan om professionella hackers.

Dina inlägg är väldigt underliga och oförståeliga, du berättar inte vad du gjort eller hela händelseförloppet, återställ din iPad som en ny enhet och fortsätt därifrån.

Du har inte fått något virus på din enhet, inte heller är det någon hacker som kommit åt den.

Följ tipsen i denna tråd; http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip... och återkom sedan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-03-14 00:59

PCn kan ha blivit "smittad" av något, däran problemet med din email och IPadress. Kolla efter Tillägg/Extension, rensa Cookies. Kör något Adware-rensningsprogram.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-03-14 20:01
Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat en återställning?

Det har hänt mig mer än en gång också, likaså i OS X 10.11.3. Jag tror det är Safari-cachen som kraschar.

Ursprungligen av zinned:

Det har hänt mig mer än en gång också, likaså i OS X 10.11.3. Jag tror det är Safari-cachen som kraschar.

Yes, därav tipset att återställa webbläsarens inställningar, i.e. Rensa historik och webbplatsdata.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-03-14 20:25
Ursprungligen av barbapappa_86:

Yes, därav tipset att återställa webbläsarens inställningar, i.e. Rensa historik och webbplatsdata.

Japp, själv har jag inte pallat bry mig då jag är säker på vad det handlar om. Jag har inte ens förlorat någon lokal data på detta då aktuella siten bara har laddat om.

  • Medlem
  • 2016-03-18 08:23
Ursprungligen av zinned:

Japp, själv har jag inte pallat bry mig då jag är säker på vad det handlar om. Jag har inte ens förlorat någon lokal data på detta då aktuella siten bara har laddat om.

Hej. Tackar för svaren men återkommer senare med mer info.

I tyska tidningen Bild.de så kan man läsa idag om en Trojan för IPhone och iPad, angriper Apple id om jag förstått saken rätt.

http://www.bild.de/digital/bildnerd-ticker/bi...

Senast redigerat 2016-03-18 10:16

Safari på iPad är helt värdelöst, det ör grundproblemet. Det är miljoner av människor som hörsamma problem, inklusive jag själv, och det har ingenting med vare sig virus eller Apple id att göra.

  • Medlem
  • 2016-11-11 21:14

Mitt PC och Ipad problem har dragit ut på tiden ovanligt länge. Orsaken är den att jag skickade ett meddelande till en rysk dam på webbsidan Interpals i all oförstånd och just därför vill folk i min omgivning inte hjälpa mig (blandannat visa skräpposten som mitt system skickar ut.) Man vill lära mig en läxa. Men jag har fått information vad mitt system skickar ut.

Min Ipad fungerar inte normalt, jag läste om jailbreak på Apples hemsida och mina problem påminner om det.

1. Kan en hacker som har tillgång till mitt Apple-ID och lösenord göra jailbreak på min ipad?
Jag fick uppdateringsmeddelande när jag surfade i Safari och som ny och oerfaren Ipad användare tryckte jag på YES. I normala fall måste man visst gå in på inställningar och godkänna uppdateringar?

2. På vilket sätt kopplar en hacker ihop min Ipad med en viss hackad epostaddress eller så att den sänder ut spam?
Måste hackern då ha tillgång till min Mac address, kallad wi-fi adress på Ipad om jag kommer ihåg rätt. Kan ett företag som utför service på Apples produkter byta min Ipads Mac address?

Det här är överkurs för mig men förhoppningsvis så finns det folk med mera sakkunskap.

Ha en bra kväll!
Tedd

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-11-11 23:23

Nej nej nej. Du gör antaganden och drar slutsatser utan like.

Sen ställer du massa specifika frågor som är väldigt konstiga.

Har du ett problem så säg då vad problemet är, istället för att fråga efter hur man fixar det ena och det andra.

Till att börja med: vad har du för version på iOS? Vad har du för Ipad?

Nästa gång du får problem - ta en skärmdump. Håll inne hemknappen och strömknappen samtidigt.

Ursprungligen av Tedd:

Mitt PC och Ipad problem har dragit ut på tiden ovanligt länge. Orsaken är den att jag skickade ett meddelande till en rysk dam på webbsidan Interpals i all oförstånd och just därför vill folk i min omgivning inte hjälpa mig (blandannat visa skräpposten som mitt system skickar ut.) Man vill lära mig en läxa. Men jag har fått information vad mitt system skickar ut.

Min Ipad fungerar inte normalt, jag läste om jailbreak på Apples hemsida och mina problem påminner om det.

1. Kan en hacker som har tillgång till mitt Apple-ID och lösenord göra jailbreak på min ipad?
Jag fick uppdateringsmeddelande när jag surfade i Safari och som ny och oerfaren Ipad användare tryckte jag på YES. I normala fall måste man visst gå in på inställningar och godkänna uppdateringar?

2. På vilket sätt kopplar en hacker ihop min Ipad med en viss hackad epostaddress eller så att den sänder ut spam?
Måste hackern då ha tillgång till min Mac address, kallad wi-fi adress på Ipad om jag kommer ihåg rätt. Kan ett företag som utför service på Apples produkter byta min Ipads Mac address?

Det här är överkurs för mig men förhoppningsvis så finns det folk med mera sakkunskap.

Ha en bra kväll!
Tedd

1a, det låter väldigt långsökt och osannolikt. Men iOS 9 har sagts kunna jailbreakas på distans. Men om du uppdaterar iOS så ska jailbreaket försvinna. 1b om du har iOS version 9 eller senare så kan uppdateringsrutan komma lite när som helst, oftast när du startar enheten.

2, är du säker på att det är ipaden som skickar ut spam? Detta låter märkligt. Du kan kolla vilka mejlkonton du har i inställningar under e-post, är det någon adress du inte känner igen så kan du ju ta bort den om du vill. Annars kolla din PC med någon lokal datorfixare. Man får väl Rut avdrag nu också på IT tjänster. De borde kunna kolla om du har fått något virus på din dator.

Angående problemen på din iPad så får du nog förklara bättre vad det är som inte fungerar som du förväntar dig.

Hoppas det ordnar sig med dina problem.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-11-12 02:12

Du bör ju byta lösenord till ditt AppleID!

  • Medlem
  • 2017-01-28 13:10

Virusvarning

Min mor löste korsord och använde min ipad och då fick hon följande virusvarning. Troligen falsk men välgjord?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-01-28 13:23
Ursprungligen av Tedd:

Min mor löste korsord och använde min ipad och då fick hon följande virusvarning. Troligen falsk men välgjord?

Skrämselpropagande. Inget man får av att surfa på legitima webbplatser.

Ursprungligen av Tedd:

Troligen falsk men välgjord?

Har du ens läst och sett hur de stavar?

Ursprungligen av Tedd:

Min mor löste korsord och använde min ipad och då fick hon följande virusvarning. Troligen falsk men välgjord?

Är du säker på att hon inte tittade på film via någon fulstream-sida?

Ursprungligen av Sledde:

Är du säker på att hon inte tittade på film via någon fulstream-sida?

Det ser man ju i screenshotet att personen gjorde, eller försökte göra.

Ja, "Watch the Pianist online free" känns ju ganska långt från att "lösa korsord".

Senast redigerat 2017-01-28 17:05
  • Medlem
  • 2017-01-28 17:51

Jo hon hade kommit in på en annan websida än hon tänkt sig.
Ha ett bra veckoslut!
Tedd

1
Bevaka tråden