Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför går det inte blockera alla okända nummer på iPhone 6s

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag blir uppringd av röstrobotar dygnet runt som har okända eller nummer utan id. Varför går det inte blocka dessa nummer på iPhone. Det sägs kunna göras på Android. Behöver jag byta telefon för att bli fri detta gissel? Tele2 och Telia tex kan inte göra något och inte heller olika appar som vid en närmre kontroll inte klarar just detta även om det från första början verkar så. Telefonsvararen har jag blivit tvungen att avbeställa för den blev full med dessa samtal.

Skaffa NIX så planare det ut och om 6-12 månader är det över - ingen ringer mera.

Skaffa TrueCaller också

Tack för svaret. Roboten som ringer och vill lura av mig pengar från något land i långtbortistan bryr sig nog inte om vårt nixregister. Finns det fler förslag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-11-10 22:00

Prova med "stör ej". Stör ej blockerar alla samtal, förutom dem du lagt som favoriter.

  • Avstängd
  • 2016-11-10 22:21
Ursprungligen av TorvaldR:

Tack för svaret. Roboten som ringer och vill lura av mig pengar från något land i långtbortistan bryr sig nog inte om vårt nixregister. Finns det fler förslag?

Du har redan fått det bästa förslaget...TrueCaller.
Sen går du in i Inställningar - Telefon - Identifiera och Blockera Samtal.
Aktivera för TrueCaller.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-11-10 23:54

Funkar för de som visar sitt nummer, de kan man Blockera, men för de nummer som inte visas sitter man fast
+1 på Stör ej (i alla fall nattetid).

Det är helt riktigt att truecaller INTE klarar av att blocka okänt nummer så det är en återvändsgränd. Återstår nog att Appleutvecklarna i framtiden gör detta möjligt för användarna. Gillas kanske inte av polis och myndigheter dock.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-11-11 13:55

Vad menar du med "okänt nummer"? Nummer du inte känner igen, eller hemligt/dolt nummer? Jag antar att du menar det senare, kanske bättre att benämna det Dolt nummer.
Vad gäller det senare kan jag inte blocka det, eftersom jag jobbar på en organisation som har distribuerade telefonväxlar, så de kör inte med CLIP.
Under Inställningar - Telefon - Samtalsblockering kan man välja att Blockera mha hitta.se och Eniro. Kanske bara i 10.2?

Ja, det är ett dolt nr som man inte ser och eftersom inget nr syns så går det inte heller att blocka på en iPhone idag såvitt jag har förstått.

1
Bevaka tråden