Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpråd : MBP 2015 eller 2016

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2016-10-31 10:23

Jobbar som fotograf och sitter mest med min iMac 27".
Har en 13" mbp från 2010 som jag använder på fält och som behöver bytas ut.

Jobbar mest med Photoshop, Lightroom, Premiere och After Effects.
Har kollat på en 15" nu och är väl inte övertygad att jag behöver en touchbar.
Då kommer jag till frågan om hur långt den näst nyaste mbp räcker ?

Och hur stor skillnad det är på grafikkorten ?
Alltså mellan dessa två modellerna och de nyare ?

http://www.elgiganten.se/INTERSHOP/web/WFS/st...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-11-01 19:13
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-11-01 21:16

Bra fråga som också jag undrar över.

Den kapacitet som nya 15" MBP kontra en max-specad mid 2015. Det skiljer typ 10´så är det värt det i längden. Jag jobbar också med krävande program. Ni som har koll på processorer och grafik, hur tänker ni?

A

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-11-02 18:06

Om det är värt det kan bara du svara på, det beror på vad du använder datorn till, och hur du värdesätter specen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-11-02 20:37

Aj, det svaret såg jag inte komma. Tack ändå.

Jag ville höra resonerade tankar kring hur mycket som man får ut av de nya maskinerna. Hur stor skillnad är det i tid på en raytrace-rendering i 4000 x 3000 pixlar mellan 2015 och 2016?

Jag sitter på en mid 210 med en i7:a och den extra investeringen var ju mycket rationell. Jag klarar mig än och då kör jag Adobe, CAD och KeyShot. Rendera högupplöst börjar vara för tungt. Det är därför jag längtade till nya MBP. Egentligen är väl iMac mer passande uppgiften då den hanterar 32 i ram te x. Men det är ju den bärbara som detta handlar om.

Snacka med oss!