Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Billigare Macbook-datorer nästa år

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Många anser att Apples nya Macbook Pro-maskiner är för dyra, men redan nästa år kan prissänkningar komma enligt känd analytiker.

Läs hela artikeln här

Det höga priset gör mig inte så mycket då jag alltid köper dem maxade och på toppen skiljer det inte lika mycket i pris. Det här ryktet får mig dock att vilja vänta.

Säg om det skulle komma en tyst uppdatering strax före WWDC som ger följande:
-Processor: Kaby Lake (eller helst Cannon Lake).
-Minne: 32 GB minne (DDR4).
-Grafikkort: Nvida Geforce GTX 1070 (eller ännu hellre GTX 1080).
-Touch Bar med Haptic feedback.

Då behöver de inte sänka priset, det blir ett givet köp.
Men tänker de vänta ett år+ igen, ja då köper jag hellre de som släptes nu.
Problemet är ju att man aldrig vet med Apple.

Ursprungligen av Chaosstar:

Det höga priset gör mig inte så mycket då jag alltid köper dem maxade och på toppen skiljer det inte lika mycket i pris. Det här ryktet får mig dock att vilja vänta.

Säg om det skulle komma en tyst uppdatering strax före WWDC som ger följande:
-Processor: Kaby Lake (eller helst Cannon Lake).
-Minne: 32 GB minne (DDR4).
-Grafikkort: Nvida Geforce GTX 1070 (eller ännu hellre GTX 1080).
-Touch Bar med Haptic feedback.

Då behöver de inte sänka priset, det blir ett givet köp.
Men tänker de vänta ett år+ igen, ja då köper jag hellre de som släptes nu.
Problemet är ju att man aldrig vet med Apple.

Kommer aldrig hända att du får ett gtx 1070 eller 1080 i en så slimmad produkt är ju bara att kika på Tdp värdena ( långt över 100w )
Och kylningen i datorerna är designad för 35w verkar det som. Krävs mycket större kylfläns alternativt att fläkten får köras väldigt hårt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2016-11-02 11:35

En av anledningarna till att jag kommer avvakta att uppgradera. När jag köpte min första Macbook Pro med retina-skärm så valde jag då en 13". En vecka senare sänkte Apple priserna så pass mycket att 15" kostade nästan lika lite som jag betalat för min 13". Jag valde då att åka 16 mil till Apple Store i Täby och lämna tillbaka min 13" och uppgradera till 15" för mer eller mindre samma slant.

1
Bevaka tråden