Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 7(+) crack-gate?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag upptäckte efter jag fått min iphone 7+ att knakande ljud när man "drog och böjde" lite i telefonen.

Är det fler som märkt något eller är jag ensam?

Hittade även detta klippet där iJustine har hittat samma "problem"

https://www.youtube.com/watch?v=bYUeLffncIk

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-31 11:12
Ursprungligen av _empty:

Hej,

Jag upptäckte efter jag fått min iphone 7+ att knakande ljud när man "drog och böjde" lite i telefonen.

Är det fler som märkt något eller är jag ensam?

Hittade även detta klippet där iJustine har hittat samma "problem"

https://www.youtube.com/watch?v=bYUeLffncIk

Seriöst, vad är hon för jubelidiot? Det är väl självklart att det kan knaka lite när man manuellt böjer material på det sättet. O framför allt, varför gör man det? Det är ingen naturlig rörelse eller hantering för fem öre.

Jag är mest orolig om jag och justine fått ett dåligt exemplar eller om alla med 7+ har samma dilemma?

Jag stör mig på det. Men samtidigt håller jag med dig. Dock upptäkte jag det första gången när jag kollade filmklipp.

Rekommenderar inte att böja glas (utan att först hetta upp det rejält).

Min 6+ ger ifrån sig konstigt ljud när jag stampar på den med mina Doc Martin-kängor (ett slags "krackande" ljud). Samma med min Apple Watch...när jag drar den hårt mot asfalt så tycker jag det låter skumt...framför allt med glaset mot gatan...ett slags "swishande" ljud...som när man skrapar glas eller något annat hårt mot t.ex. grovt sandpapper...
Så - det är inget nytt - Apples grejer har länge gett ifrån sig konstiga ljud.

Jag är mest irriterad över att jag gav henne ett klick så att hiträknaren gick upp ett steg...

  • Medlem
  • 2016-11-01 09:11
Ursprungligen av _empty:

Hej,

Jag upptäckte efter jag fått min iphone 7+ att knakande ljud när man "drog och böjde" lite i telefonen.

Är det fler som märkt något eller är jag ensam?

Hittade även detta klippet där iJustine har hittat samma "problem"

https://www.youtube.com/watch?v=bYUeLffncIk

Jag hörde ett knakande - som berodde på mitt mobilskal.
När jag tog av skalet hörde jag ingenting.

Den där videobloggerskan, iJustine... Vet inte varför hon är så populär på YouTube. Har flera miljoner subscribers.
Av det lilla jag sett av henne så är det knappast p.g.a. tekniskt kunnande, snarare något annat.
Mest meningslösa unboxing-videos som YouTube ändå svämmar över av.
Av många mer eller mindre sexistiska kommentarer till många av hennes videos verkar de flesta vara av det manliga könet.

Vad gäller denna (också meningslösa) video så säger jag som ovanstående skribenter: Trams.

Trams eller inte. 'Felet' finns och är nu bekräftat av fler användare.

  • Medlem
  • 2016-11-01 09:42
Ursprungligen av _empty:

Trams eller inte. 'Felet' finns och är nu bekräftat av fler användare.

Borde förtydligat att mitt ordval med "trams" mer var riktat mot iJustine rent allmänt, men så klart även "testet" i sig.

Vilka mer (av varandra oberoende) källor har bekräftat felet då?

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...

Hur många provar med att göra samma test på sin TV (till exempel)?

  • Medlem
  • 2016-11-01 11:09
Ursprungligen av BlackSmp:

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...

Hur många provar med att göra samma test på sin TV (till exempel)?

Eller hur, använder man sin enhet på ett konstigt sätt så är det väl inte konstigt att diverse ljud kan uppkomma.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-01 15:55
Ursprungligen av _empty:

Trams eller inte. 'Felet' finns och är nu bekräftat av fler användare.

Du använder fel ordval och syftning.

Det är inget fel. Det är verkligheten. Det är fysik. Det är så material fungerar. Punkt slut.

Vilket trams, vilka människor sitter och försöker hitta fel på iphones, snacka om tråkigt liv.
Vore bättre ifall dem tittade efter fel på sig själva, där lär dem hitta mer fel.

1
Bevaka tråden