Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Användning av utrymmet i MacOS Sierra-olika storlekar på Documents-foldern

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-10-30 13:58

Hej!
Uppdaterade till Sierra och ville kolla kring utrymmet i !About this Mac" och genom appen WhatSize, blev förvånad av olika besked.
Jag vill gärna bli av med det jag inte behöver men förstår inte hur systemet räknar här..

I skärmdumpen om "Storage" så står "Purgeable" med ganska mycket utrymme, men var hittar jag detta?

I den andra skärmdumpen visar WhatSize 10.1 GB på Documents medan det står 98.61 GB i "About this Mac/Storage/Manage"..

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-30 14:40

crdownload är väl en nerladdning genom Chrome?
Purgable= Rensbart.

Nedersta två bilderna visar Documents, den till vänster mappen med det namnet, och den till höger filer som den klassar som Documents.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2016-10-30 19:47
Ursprungligen av reboot81:

crdownload är väl en nerladdning genom Chrome?
Purgable= Rensbart.

Tack!
Skulle gärna vilja hitta det som är rensbart. Har ganska mycket ledigt utrymme (ca 58GB) men varför inte rensa om det går?

Ursprungligen av reboot81:

Nedersta två bilderna visar Documents, den till vänster mappen med det namnet, och den till höger filer som den klassar som Documents.

Amen det där borde jag ha fattat.. thx!!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-30 22:25
Ursprungligen av homesick:

Tack!
Skulle gärna vilja hitta det som är rensbart. Har ganska mycket ledigt utrymme (ca 58GB) men varför inte rensa om det går?

Amen det där borde jag ha fattat.. thx!!

Tanken är inte att du ska hitta det som är rensbart. Det är sådant som systemet har klassat som rensbart. Behövs utrymmet, ja då kan systemet radera rensbara filer. Det är filer som finns online, och som kan laddas ner vid behov.

What is Other and Purgable?
Artikeln finns ej på svenska ännu.

1
Bevaka tråden