Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Armband till Iphone 7+

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har alltid använt telefonen och runkeeper när jag är ute och springer. Jag hade tidigare en iphone 6+ och då kunde jag använda hemknappen genom plasten på armbandet. Med den nya hemknappen i 7an funkar det inte längre.

Min fråga blir därför, är det någon som har ett tips på ett sportarmband där man kan använda hemknappen samtidigt som telefonen är skyddad. Armbandet bör även vara anpassat så öppningen för hörlurar är flyttat till mitten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-20 12:56
Ursprungligen av ekjavel:

Hej,

Jag har alltid använt telefonen och runkeeper när jag är ute och springer. Jag hade tidigare en iphone 6+ och då kunde jag använda hemknappen genom plasten på armbandet. Med den nya hemknappen i 7an funkar det inte längre.

Min fråga blir därför, är det någon som har ett tips på ett sportarmband där man kan använda hemknappen samtidigt som telefonen är skyddad. Armbandet bör även vara anpassat så öppningen för hörlurar är flyttat till mitten.

Klipp hål på passande ställen på ditt gamla armband? Iphone 7 har ju IP67-klassning, alltså tål nedsänkning i vatten upp till en meters djup i 30 min. Skall tåla svett och regn.

Ursprungligen av IngoX:

Klipp hål på passande ställen på ditt gamla armband? Iphone 7 har ju IP67-klassning, alltså tål nedsänkning i vatten upp till en meters djup i 30 min. Skall tåla svett och regn.

Skulle helst vilja undvika att klippa hål på det armband jag kör med idag då det garanterat kommer spricka och hålen jag klipper kommer bli större och större med tiden.

Söker alltså ett armband där jag kan använda hemknapp genom "skyddet" och koppla in hörlurar i lightning-kontakten (ja, jag har blåtandslurar men ibland glömmer man ladda dom).

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-20 17:07

Om vi tänker utanför boxen/fodralet, funkar Hej Siri när man flåsar?

1
Bevaka tråden