Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga till en ljudfil i mappen Sounds

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-10-10 20:47

Jag försöker lägga till en ny ljudfil på i mappen Sounds under System. På min gamla mac kan jag lägga
till en fil utan problem. Har nu köpt en ny iMac och håller på att ställa in allt som jag vill ha det. Men
jag kan inte lägga till någon ny .aiff fil i mappen sounds. När jag drar filen dit så blir det en cirkel med
ett streck över.... Hur ändrar jag det?

Kolla rättigheterna på mappen.

  • Medlem
  • 2016-10-10 21:15

Det har jag gjort och det står att det ska gå att läsa och skriva

  • Medlem
  • 2016-10-10 22:46

jag hade Yosemite på den gamla datorn. Från och med Mac OS X El Capitan finns det tydligen något som heter System Integrity Protection som ska skydda filerna....

https://support.apple.com/en-us/HT204899

Pröva att lägga filen i ~/Library/Sounds istället. Skapa upp mappen om den inte finns.

  • Medlem
  • 2016-10-11 12:31

För att man ska kunna ändra inställningar på ljud i mac os så måste filerna ligga i mappen System/Bibliotek/Sounds. Lägger man dem någon annanstans så syns de inte i ljudinställningarna.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-12 22:41
Ursprungligen av Ulf_K:

För att man ska kunna ändra inställningar på ljud i mac os så måste filerna ligga i mappen System/Bibliotek/Sounds. Lägger man dem någon annanstans så syns de inte i ljudinställningarna.

Jag kan intyga att @marcushedenstrom har rätt. Lägger man en ljudfil i ~/Library/Sounds så kan man välja den i Systeminställningar -> Ljud

Det krävs dock att filen är i AIFF-format. Något både iTunes och Audacity fixar galant.

  • Medlem
  • 2016-10-12 22:48

Jag provade igen och nu kom den faktiskt upp i listan. Mitt fel Stort tack till er båda.

1
Bevaka tråden