Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad: Placering av klockan på låsskärmen

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter uppdatering till iOS 10 så ligger klockan till vänster på låsskärmen. Vad är det för vits med det? Det ser ju ut som att det ska få plats något annat till höger, men det är bara tomt så det ser superfånigt ut...
Detta gäller alltså landskapsläge.

Tänkte bifoga en skärmdump men maxstorlek är 1 MB så det sket sig (1 MB? Hallå?). Argh! Och det går inte att radera bilden heller.... SUCK!!! Ni får en Dropbox-instruktionsfil istället.

Det är väl för att notifikationer ska få plats.

Eller... vid närmare eftertanke verkar de komma rakt under klockan.

Helt meningslöst att flytta den, ser bara fel ut.
Och som @marcushedenstrom skriver, notifikationer hamnar under klockan.

Har googlat lite men det verkar bara vara vi som stör oss på det... Jag är amazed!

  • Avstängd
  • 2016-10-12 12:16
Ursprungligen av carlsson:

Har googlat lite men det verkar bara vara vi som stör oss på det... Jag är amazed!

Vad är det att störa sig på egentligen? En klocka man tittar på som hastigast när man låser upp den.
Det finns problem och så finns det "problem"

Ursprungligen av Hffre:

Vad är det att störa sig på egentligen? En klocka man tittar på som hastigast när man låser upp den.
Det finns problem och så finns det "problem"

Sjävklart är det så. Men är man inte perfektionist så hade vi inte utvecklats. ?

Det är helt enkelt störigt och fult. Vill jag ha störigt och fult hade jag jobbat med Windows-produkter. ?

Det är inte de stora problemen som är jobbiga, de åtgärdas oftast ganska fort och är ganska konkreta. Det är de små, irriterande buggarna och missarna som man upplever kontinuerligt under en arbetsdag som orsakar irritation, sämre humör och tar mycket tid.

1
Bevaka tråden