Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tycker ni om iTunes?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-10-11 10:55

ja, och vad tycker ni om "nya" iTunes? Om man nu vill att programmet så lite som möjligt ska blanda sig i (För dig) vad man gör och spelar för musik, kan man slippa se sådana kopplingar? Det är ju väldigt irriterande att råka in i nån slags kommersiell musikalisk smet som man inte vill sprattla omkring i. Håller mig så klart borta från musiktjänsten, men den ligger där och lockar och pockar, som ett ont väsen...

Du kan alltid välja att öppna musikfiler med ett annat program. Högerklick och öppna med borde göra susen.

Själv använder jag inte iTunes. Jag lyssnar på musik på Spotify och kör backup på diverse i-devices till iCloud.

Om man inte är intresserad av Apple Music, så kan man stänga av vissa bitar, och det som inte går att stänga av kan man bara låta bli att klicka på - och så använder man iTunes som man alltid gjort.

En icke-fråga, anser jag.

  • Medlem
  • 2016-10-11 11:04

Jag använder Itunes utan att besväras av den kommersiella delen. Det finns alternativ som Clementine och Vox för den som inte vill ta några risker. Spotify kan också spela offlinematerial.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2016-10-11 12:07

Fantastiskt vad olika vi är. Apple Music är den enda anledningen till att jag startat iTunes på många år. Till och med glömt bort att iTunes finns innan Apple Music kom in i bilden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-10-11 13:38
Ursprungligen av Alix:

Jag använder Itunes utan att besväras av den kommersiella delen. Det finns alternativ som Clementine och Vox för den som inte vill ta några risker. Spotify kan också spela offlinematerial.

vox verkar kanon

Du menar att det skulle vara annorlunda i den nya version 12.5.1.21? Har i alla fall inte märkt någonting nytt förutom att dom har möblerat om med funktioner och lagt till "För dig; Bläddra; Radio" .... men det var väl redan i föregående versioner? Vad är det som stör dig med det? Jag får i alla fall ingen störande reklam.
Dock har iTunes blivit långsammare emellanåt har jag kunnat konstaterat. Man ska bocka av alla enheter (på vänster sida). Dom brukar komma automatiskt där även om jag inte har dom i närheten pga dessa slöar på iTunes Store/Affär i samband att man gör sökningar.

Senast redigerat 2016-10-12 08:54
Ursprungligen av culman:

ja, och vad tycker ni om "nya" iTunes? Om man nu vill att programmet så lite som möjligt ska blanda sig i (För dig) vad man gör och spelar för musik, kan man slippa se sådana kopplingar? Det är ju väldigt irriterande att råka in i nån slags kommersiell musikalisk smet som man inte vill sprattla omkring i. Håller mig så klart borta från musiktjänsten, men den ligger där och lockar och pockar, som ett ont väsen...

Om iTunes tycker jag inte alls......

Spelar FLAC på VOX!

1
Bevaka tråden