Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ångra uppgradering till Sierra

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att ånga uppgradering till Sierra genom att återställa systemet med Time Machine?

Ja om du har en backup kan du så klart rensa maskinen och återställa med backupen.

Men varför vill du göra detta, om man får fråga?

Gammalt inDesign kräver Java 6 för att fungera och inga instruktioner om hur att ta bort det senaste Java har fungerat. Password krävs i Terminal-fönstret trots att jag tagit bort lösenord i administationsbehörigheten. Förr om åren orkade jag försöka i timmar och lyckades till slut. Nu tänkte jag att det är lättare ångra uppgraderingen och trassla med Java versionsbyte till ett senare tillfälle.

Ursprungligen av Fransch:

Gammalt inDesign kräver Java 6... ...Förr om åren orkade jag försöka i timmar...

Då har du jobbat i onödan alla de där timmarna förr om åren. Du behöver inte ta bort senaste Java bara för att Adobe-programmen kräver Java 6. Det går alldeles utmärkt att ha dubbla Java-versioner i datorn - en äldre för Adobe-programmen, och en nyare för alla andra program.

Bara att installera den här...
https://support.apple.com/kb/dl1572?locale=sv...
...så funkar Adobe-programmen - utan att behöva ta bort något annat.

Tillägg:
Hur gamla Adobe-program handlar det om? (Jag tänker på om de överhuvudtaget är kompatibla med Sierra, så att du kanske borde backa Sierra av den anledningen i stället.)

Senast redigerat 2016-10-10 14:26
Ursprungligen av Fransch:

Gammalt inDesign kräver Java 6 för att fungera och inga instruktioner om hur att ta bort det senaste Java har fungerat. Password krävs i Terminal-fönstret trots att jag tagit bort lösenord i administationsbehörigheten. Förr om åren orkade jag försöka i timmar och lyckades till slut. Nu tänkte jag att det är lättare ångra uppgraderingen och trassla med Java versionsbyte till ett senare tillfälle.

Lösenord har alltid krävts i Terminal om man ska göra något som kräver admin-behörighet. Det är inget som är nytt i Sierra.

1
Bevaka tråden