Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tar extremt lång tid att stänga av datorn

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta har jag:

Modell: MacBook Pro 15" late 2013
Version: macOS 10.12.1

Går utmärkt att stänga av datorn efter en säker start. Har även testat en SMC reset utan förbättring. Tar ca 5-8 minuter för datorn att stänga av sig. Har inte samma problem i Windows 10 som jag kör via BootCamp. Idéer någon?

Har du köpt AirDisplay? Eller någon annan tjänst som ligger och kör?

Jag fick ett liknande bekymmer när jag uppdaterade till El Capitan och då var det AirDisplay som var boven.

Jag hittade det genom att när macen höll på att stänga av (stod och tuggade) öppnade jag spotlight och sökte efter terminalen. Ett "ps -ax" listade alla processer och jag började köra "kill -9 PID" tills datorn stängde av sig.

Det var när jag dödade AirDisplayHelper (eller nåt liknande) som datorn stängde av sig direkt.

Bra tips! Har AirParrot installerat. Ska se om det är den som ställer till det.

Du har väl sannolikt redan testat, men töm alla cacher (håll nere Shift vid uppstart)?

Annars är det väl bara att bita mer i det sura äpplet och göra en ominstallation... (Vilket jag också funderar på med tanke på våra likartade problem om vila/vakna).

Ursprungligen av carlsson:

Du har väl sannolikt redan testat, men töm alla cacher (håll nere Shift vid uppstart)?

Annars är det väl bara att bita mer i det sura äpplet och göra en ominstallation... (Vilket jag också funderar på med tanke på våra likartade problem om vila/vakna).

Tror att jag har testat det redan, men är inte hundra. Får testa det innan jag går ur på jakt efter processer som stör.

Har testat med att stänga ner AirParrot, annars kör jag inte direkt så många andra processer som inte är "our of the box". Kör bara 1password och Dropbox. Fler förslag innan jag tvingas till en ominstallation? Tror jag hellre väntar in en kombouppdatering.

1
Bevaka tråden