Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med vissa hemsidor med Safari iPad.

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft problem med att komma in på vissa sidor med min iPad den senaste tiden. Hemsidor som jag förut inte haft några problem med länkas nu vidare till bluffsidor. Vad kan jag göra åt detta?

Vilka sidor är det?

- Vilken iPad-modell?
- Vilken version av iOS?
- När började det? Kan du sätta det i samband med någon annan händelse? (någon uppdatering, ny internetleverantör, ny router, osv)
- Händer det via wifi eller mobilnät? Eller både och?
- Kolla dina nätverksinställningar, och prova att byta DNS-servrar, för att se om det blir någon skillnad. (prova t.ex Googles servrar, 8.8.8.8, 8.8.4.4)

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

- Vilken iPad-modell?
- Vilken version av iOS?
- När började det? Kan du sätta det i samband med någon annan händelse? (någon uppdatering, ny internetleverantör, ny router, osv)
- Händer det via wifi eller mobilnät? Eller både och?
- Kolla dina nätverksinställningar, och prova att byta DNS-servrar, för att se om det blir någon skillnad. (prova t.ex Googles servrar, 8.8.8.8, 8.8.4.4)

iPad Air
Både iOS 9 och 10
Det började för lite drygt en månad sedan. Jag kan inte se att det skett samtidigt med något av det du nämde.
Det händer även på min iPhone över 4G. ?. Det kanske är något med Safari?
Nätverksinställningar är jag inte så haj på.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vilka sidor är det?

www.tgstore.co.uk

Ursprungligen av Thomas414:

Samma hos mig. Då kan du inte göra så mycket.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Samma hos mig. Då kan du inte göra så mycket.

Jag har mejlat sidan och berättat om deras problem men de svarar inte.

Ursprungligen av Thomas414:

Jag har mejlat sidan och berättat om deras problem men de svarar inte.

Okej. Gör dina affärer någon annanstans. Inte svårare än så.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Okej. Gör dina affärer någon annanstans. Inte svårare än så.

Jag förstår, det är trots allt en favoritbutik på nätet. De har bra sortiment och bra service i övrigt. Synd att de låter det gå till spillo.

Då var det alltså bara en sida egentligen - inte "vissa sidor". Dålig problembeskrivning.

Ursprungligen av Thomas414:

Jag har haft problem med att komma in på vissa sidor med min iPad den senaste tiden. Hemsidor som jag förut inte haft några problem med länkas nu vidare till bluffsidor. Vad kan jag göra åt detta?

Har ett liknande problem. När man googlar på någon produkt, kan man ej trycka på miniatyrbilderna i bifogat bildexempel. Detta gäller enbart Safari, jag misstänker att det har att göra med en inbyggd contentblocker i Safari, för i Chrome fungerar detta utmärkt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-10 15:48

Kanske behöver klicka på LÄS, för att "nyttja" alla funktioner i google?

Ursprungligen av reboot81:

Kanske behöver klicka på LÄS, för att "nyttja" alla funktioner i google?

Tyvärr finns inte den knappen på luren eller i paddan, se min bild i detta inlägg, det är vad som händer.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-10 16:17
Ursprungligen av reboot81:

Jo, okej problem solved. Hittade en popup blocker i Safariinställningarna. Kanske borde ha kollat det från början, sorry.

Ursprungligen av MrQuattro:

Jo, okej problem solved. Hittade en popup blocker i Safariinställningarna. Kanske borde ha kollat det från början, sorry.

Ja, det stod ju där. Rakt framför näsan på dig, bokstavligt talat

Om man vill ha blockeraren på och ändå vill öppna sidor som de verkar blockera, så har jag ett sätt som åtminstone fungerar för: http://www.svt.se/svttext/web/pages/300.html
Av någon anledning så blockeras den.
Det är först nu på iOS10 som det står att den är blockerad.
Redan tidigare gick det inte att öppna den 'normalt'. Men jag hittade ett sätt som fungerar

Om man har sidan öppen på macens eller telefonens safari så kan man 'pincha' så att man får upp alla öppna sidor nedanför och där välja den sidan som blockerades, och voilà den öppnas helt smärtfritt. Nu vet inte jag om det knepet funkar på alla sidor. Men undersök

Ursprungligen av barbapappa_86:

Okej. Gör dina affärer någon annanstans. Inte svårare än så.

Nu har de fixat problemet.

1
Bevaka tråden