Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Överhettning vid standby läge

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag äger en MacBook Pro (Retina 13-tums, början av 2015) Processor 2,7 GHz Intel Core i5 / Minne 8 GB 1867 MHz DDR3

Macen är min dagliga maskin och har inte haft några problem med den tills nu. När jag har datorn i standby så blir datorn jätte varm och jag kan knappt hålla i den (detta är en beskrivning utan att överdriva) Och efter att detta har hänt så går den inte att starta förens jag ansluter den till laddaren. Och när den sedan startar säger den att MacOS stängdes av pga ett fel, vill du rapportera detta till apple.
Detta har hänt mig två ggr nu och de är väldigt störigt om man är någonstans och man inte har laddaren med sig. Någon som har haft liknande problem? Om du hade de vad gjorde du för att lösa problemet ? Eller finns de någon här som bara vet vad de är för fel ?

MVH// Rasmus Lundström

  • Medlem
  • 2016-05-29 20:06

Låter snarare som att datorn inte går ner i vila utan snurrar på som vanligt. Stoppar du ner den i en datorväska eller liknande när detta händer?

Ursprungligen av Dalle:

Låter snarare som att datorn inte går ner i vila utan snurrar på som vanligt. Stoppar du ner den i en datorväska eller liknande när detta händer?

ja en gång har den varigt i en datorväska. Men de hände idag när jag lämnade den på skrivbordet när jag åkte till jobbet, och sen när jag kom hem var den lika varm och vägrade starta utan nätsladd

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-05-29 22:01
Ursprungligen av Dalle:

Låter snarare som att datorn inte går ner i vila utan snurrar på som vanligt. Stoppar du ner den i en datorväska eller liknande när detta händer?

Trodde jag också tills att jag insåg att TS skriver att efter omstarten så säger OSX att det stängdes av på ett okontrollerat/felaktigt sätt.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2016-10-07 07:49

Har du kollat i Activity Monitor om något program förbrukar mycket minne så att den aldrig kan varva ner?

1
Bevaka tråden