Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpråd MacBook PRO

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill ha lite råd om vad man ska köpa när man tittar på begagnat. Vill ju ha något hyfsat snabbt. Fick en knäpp och sålde min MacBook för ett tag sedan men inser att jag inte klarar mig utan. Har dock inte pengar till nytt för tillfället. Det tyngsta jag kommer köra på datorn är Lightroom. Så hur långt ner i årsmodell kan gå för att hitta något hyfsat? Vad ska jag titta efter?

Budget?

Jag vet inte beror väl på vad man får för råd här. Blir lite undrande när en MacBook med 5-6 år på nacken går lös på mellan 8-10000kr på beg sidorna. Så gammal vill jag inte ha.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Budget?

Det finns olika skärmar (13 och 15 tum).
Det finns olika processorer (i5 och i7).
Det finns (på 15-tummaren) modeller med inbyggd grafik, och modeller med "riktigt" grafikkort.

Det är många variabler. Utan budget, och med så få förutsättningar, är det svårt att ge några konkreta tips.

Men ett par mer allmänna tips har jag. Köp med SSD, inte HDD. Köp med så mycket internminne som möjligt (eftersom det inte går att uppdatera i efterhand på de senare modellerna).

Hade tänkt mig så likt den jag sålde dom möjligt MacBook PRO mid 2015 256 ssd med 16 minne. Men när man tittar på beg skiljer det bara 2-3 tusen upp till en splitterny.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det finns olika skärmar (13 och 15 tum).
Det finns olika processorer (i5 och i7).
Det finns (på 15-tummaren) modeller med inbyggd grafik, och modeller med "riktigt" grafikkort.

Det är många variabler. Utan budget, och med så få förutsättningar, är det svårt att ge några konkreta tips.

Men ett par mer allmänna tips har jag. Köp med SSD, inte HDD. Köp med så mycket internminne som möjligt (eftersom det inte går att uppdatera i efterhand på de senare modellerna).

Ursprungligen av Mac Jonson:

Hade tänkt mig så likt den jag sålde dom möjligt MacBook PRO mid 2015 256 ssd med 16 minne...

Det kunde du ha berättat från början. I första inlägget står att du sålde en MacBook.

Ursprungligen av Mac Jonson:

...tittar på beg skiljer det bara 2-3 tusen upp till en splitterny.

Om de begär så nära nypriset, så är de rent ut sagt korkade. Ingen betalar så mycket för begagnat.

Men vad folk begär i sina annonser, och vad de faktiskt får, är två helt olika saker. Pruta! Pruta! Pruta!

Senast redigerat 2016-10-01 23:49
1
Bevaka tråden