Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lönt att uppgradera iPad air till iPad air 2

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2016-10-01 09:47

Jag funderar på att köpa en billig platta till att ha på tåg.

Vi har redan en iPad Air som vi är väldigt nöjda med.

Ev. tänkte jag att man kunde köpa en iPad Air 2 och ha den gamla plattan på tåget.

Hur stor skillnad är det på dom?

Tänkte också på om någon har en iPad Pro.

Behöver du en till? Om inte så finns det ingen anledning att uppgradera från Air till Air 2.

Ja, jag har en Pro. Har man ingen användning av Apple Pencil så ser jag ingen anledning att köpa den jmf med en Air/Air 2.

  • Avstängd
  • 2016-10-01 09:59
Ursprungligen av larsp777:

Jag funderar på att köpa en billig platta till att ha på tåg.

Vi har redan en iPad Air som vi är väldigt nöjda med.

Ev. tänkte jag att man kunde köpa en iPad Air 2 och ha den gamla plattan på tåget.

Hur stor skillnad är det på dom?

Tänkte också på om någon har en iPad Pro.

Billig? Då ska du väl inte köpa en iPad Air utan en tidigare modell av iPad Mini.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2016-10-01 12:08
Ursprungligen av Hffre:

Billig? Då ska du väl inte köpa en iPad Air utan en tidigare modell av iPad Mini.

Jo, funderar på att köpa en billig att ha på tåget.

Fast sedan tänkte jag att istället uppgradera den vi har här hemma och använda den vi har på tåget.

Jag vet att iPad Air 2 inte är billig

Bestämmer jag mig för en billig blir det knappast en iPad.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2016-10-01 12:10
Ursprungligen av keptang:

Behöver du en till? Om inte så finns det ingen anledning att uppgradera från Air till Air 2.

Ja, jag har en Pro. Har man ingen användning av Apple Pencil så ser jag ingen anledning att köpa den jmf med en Air/Air 2.

Jo, jag behöver (ev) en till då min sambo använder den andra hemma. Tänkte mest läsa Readly istället för att köpa dyra tidningar.

Hade en ganska kass Denver som dock var ok att läsa på. Den sprack dock i skärmen. (hade inget skydd)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-10-01 12:40
Ursprungligen av larsp777:

Jo, jag behöver (ev) en till då min sambo använder den andra hemma. Tänkte mest läsa Readly istället för att köpa dyra tidningar.

Hade en ganska kass Denver som dock var ok att läsa på. Den sprack dock i skärmen. (hade inget skydd)

Är det bara det du ska göra finns ju ingen mening med att köpa en pro.
Snabbtittade på priserna och jag hade valt en air 2 även om den är ca en tusenlapp dyrare än air.
En air räcker gott och väl till att läsa på dock.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2016-10-01 14:27
Ursprungligen av Json_81:

Är det bara det du ska göra finns ju ingen mening med att köpa en pro.
Snabbtittade på priserna och jag hade valt en air 2 även om den är ca en tusenlapp dyrare än air.
En air räcker gott och väl till att läsa på dock.

Ja, alltså jag skulle ha en pro hemma då och använda vår air till att ha på tåget. Så frågan är då vilken nytta man har av en Pro hemma.

Jo, en air är ju super att läsa tidningar på.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-10-01 17:33
Ursprungligen av larsp777:

Ja, alltså jag skulle ha en pro hemma då och använda vår air till att ha på tåget. Så frågan är då vilken nytta man har av en Pro hemma.

Jo, en air är ju super att läsa tidningar på.

Du får berätta vad du tänkt göra med den hemma för att få svar på det.

1
Bevaka tråden