Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kontakterna är borta efter iOS senaste uppdatering

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår uppdaterade jag och nu är mina kontakter borta. Det har väl med iCloud att göra? Jag kommer inte in i iCloud nu längre pga måste ange en kod som jag inte hittar. Är det kanske ett nytt införande med denna kod?

Bristande information som vanligt, @Calinou. Antar att du har uppgraderat till iOS 10? Exakt vad står det? Var så specifik som du bara kan, ge oss gärna tex en skärmdump.

Kan vara pin till iCloud keychain, men du ger oss inte mycket att jobba på.

Koden är en säkerhetsfunktion.
Vill jag uppdatera min iphone får jag upp koden på min iMac... (någon annan appleenhet).
Titta på de andra sakerna du har.
Och så länge du inte loggat in på icloud så finns det ju inga kontakter - då de väl ligger i icloud.

Jag har iOS version 10.0.2. Det är bara jag som finns i kontakter.
Försöker gå in på iCloud via inställningar på mobilen och det går inte att trycka på "logga in" pga funktionen är släckt. Alternativ är att välja "skapa ett nytt AppleID.

Ursprungligen av calinou:

Jag har iOS version 10.0.2. Det är bara jag som finns i kontakter.
Försöker gå in på iCloud via inställningar på mobilen och det går inte att trycka på "logga in" pga funktionen är släckt. Alternativ är att välja "skapa ett nytt AppleID.

Som sagt, ladda upp en bild. Du klickar på din profil/konto för att logga in i iCloud.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-09-28 09:32
Ursprungligen av calinou:

Jag har iOS version 10.0.2. Det är bara jag som finns i kontakter.
Försöker gå in på iCloud via inställningar på mobilen och det går inte att trycka på "logga in" pga funktionen är släckt. Alternativ är att välja "skapa ett nytt AppleID.

Jag hade ett liknande problem fast med iCloud Keychain. Försökte mängder med gånger att verifiera med en annan enhet utan att lyckas. Tricket var att radera iClod Keychain och skapa ett nytt lösenord. Den här gången ville Apple ha en sexsiffrig kod. Den jag hade innan var fyrsiffrig. Kan vara där skon klämmer.

Ursprungligen av onnyt:

Jag hade ett liknande problem fast med iCloud Keychain. Försökte mängder med gånger att verifiera med en annan enhet utan att lyckas. Tricket var att radera iClod Keychain och skapa ett nytt lösenord. Den här gången ville Apple ha en sexsiffrig kod. Den jag hade innan var fyrsiffrig. Kan vara där skon klämmer.

Exakt. På iCloud på min dator är jag konstigt nog inloggad samt att det finns bock på kontakter. Dock om jag vill gå in på kontodetaljer/enheter ska man där först ange sin ID och därefter en 6-siffrigtkod "ange bekräftelsekoden som skickades till andra enheter". Har dock inte fått någon kod. Fick du en kod via e-post?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Som sagt, ladda upp en bild. Du klickar på din profil/konto för att logga in i iCloud.

Jag hittar inte profil/konto. Jag har vanlig iCloud och inte iCloud drive och den finns under inställningar.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-09-28 09:59
Ursprungligen av calinou:

Exakt. På iCloud på min dator är jag konstigt nog inloggad samt att det finns bock på kontakter. Dock om jag vill gå in på kontodetaljer/enheter ska man där först ange sin ID och därefter en 6-siffrigtkod "ange bekräftelsekoden som skickades till andra enheter". Har dock inte fått någon kod. Fick du en kod via e-post?

Nej fick den genom Meddelanden på min iPhone.

Ursprungligen av onnyt:

Nej fick den genom Meddelanden på min iPhone.

Nu fick jag det också. Har stängt av denna tvåstegsverifiering pga störande. Då funkar det som det ska. Mina kontakter är tillbaka.
Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • 2016-09-28 10:45
Ursprungligen av onnyt:

Jag hade ett liknande problem fast med iCloud Keychain. Försökte mängder med gånger att verifiera med en annan enhet utan att lyckas. Tricket var att radera iClod Keychain och skapa ett nytt lösenord. Den här gången ville Apple ha en sexsiffrig kod. Den jag hade innan var fyrsiffrig. Kan vara där skon klämmer.

Exakt samma här för någon vecka sedan!

1
Bevaka tråden