Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 10.0.2 + IPhone 7 plus = iOS crashar

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Tänkte bara höra om någon mer varit med om följande:
Vid olika snabba byten mellan appar eller om jag byter in i kamera-appen och vill fota så crashar iOS (svart med snurrande vit cirkel) för att reboota till startskärmen. Otroligt störande när man inte kör beta utan skarpt iOS.
Har detta hänt någon annan?

IOS10 har inte gjort någon spontan omstart för mig.Har du provat med en återställning utan backup för att se om det blir någon skillnad i beteende?

Precis samma sak hände på min 6S med iOS 9, slutade när 10an kom.
Prova det som @BlackSmp tipsar om.

Jag ska kanske lägga till att givetvis har jag råkat ut för spontana omstarter då och då men inte än med IOS10 (skarp version). Däremot så har kan inte påminna mig om att jag någonsin har kunnat provocera fram spontana omstarter genom ett visst beteende. De har alltid kommit som en blixt från klar himmel, inträffat en gång och inte gått att koppla ihop med någon specific app.

Kameran var det som triggade det för mig på iOS 9.

Har kommit på att det som oftast triggar en krasch är om jag swipar snabbt in i kameran och swipar över till filminspelning.

Den fortsätter iaf crasha. Kanske 2-3 ggr per dag med normalt bruk. Någon som är med om samma?

Ursprungligen av snällpåriktigt:

Den fortsätter iaf crasha....

Betyder det att du har testat tipset du fíck, och den kraschar ändå?

Eller betyder det att du bara har kört vidare, utan att prova det tipset?

Startade denna tråden förra veckan, däri länkar jag till tråd på annat forum där man förstår att detta är ett utbrett problem.
http://www.99mac.se/forum/t/319272-problem-ka...

Jag tror Apple fixar i kommande uppdatering. Har läst nämnas någonstans att det inte händer på andra 10.1.0 beta.

Det hände mig idag när jag kollade annat än kameran, så det händer i andra fall men verkar ofta ha att göra med kameran.

Tack för tipsen och länken! (Hade testat tipsen innan)

1
Bevaka tråden