Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föra över film/kort till iPad??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-09-24 08:46

Hej.
Jag har massa film/kort som jag tänkte redigera och till det köpte jag en iPad mini4 64gb som jag tänkte sysselsätta mig på jobbet när jag jobbar eftermiddag. Jag köpte en Lightning kontakt med USB uttag för att koppla in den externa hårddisken som jag har alla filer på. Men det sket sig när jag kopplade in den för den externa hårddisken vill ta ström ifrån ipaden.. Så hur är det lättaste sättet att få över filerna på den externa hårddisken till min iPad? Köpa en hårddisk som man kopplar in ström i och in i ipaden? Eller föra över filerna till Macen och på det smidigaste sättet över till ipaden?

Använd iCloud eller koppla din iPad till en dator med hårddisken. Finns information på Apples supportsidor.

  • Medlem
  • 2016-09-24 09:05
Ursprungligen av barbapappa_86:

Använd iCloud eller koppla din iPad till en dator med hårddisken. Finns information på Apples supportsidor.

Jag lär mig aldrig hur iCloud funkar, tycker det är för krångligt med alla olika inställningar. Ska testa det du sa om att koppla in ipaden och hårddisken i datorn. Är det bara att dra över filerna till ipaden direkt då?

Ursprungligen av Hojen:

Jag lär mig aldrig hur iCloud funkar, tycker det är för krångligt med alla olika inställningar. Ska testa det du sa om att koppla in ipaden och hårddisken i datorn. Är det bara att dra över filerna till ipaden direkt då?

Som jag skrev, det står på apples supportsidor: https://support.apple.com/sv-se/HT201253

Hur det fungerar för dig kan jag inte svara på då du inte har skrivit vilken dator du har.

  • Medlem
  • 2016-09-24 11:11
Ursprungligen av barbapappa_86:

Som jag skrev, det står på apples supportsidor: https://support.apple.com/sv-se/HT201253

Hur det fungerar för dig kan jag inte svara på då du inte har skrivit vilken dator du har.

Ska kolla på den sidan efter jag har fixat med bilen. Jag har en MacBook PRO

1
Bevaka tråden