Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som har en Series 2...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det kändes inte som att tråden Apple Watch Series 2 hade så mycket att göra med oss som har fått våra "S2" klockor.

Min kom idag med UPS. Valde en guldfärgad aluminium denna gång (jmf med en svart förra gången).

Första oväntade reaktionen för mig var...

Mitt gamla svarta sportband är snyggare på den nya klockan än den gamla...

Och edition red bandet är snyggare på den gamla klockan än den nya...

Och det svarta bandet är snyggare på den nya klockan än det röda...

Och det röda bandet är snyggare än det svarta på den gamla klockan...

Det hade jag inte räknat med....

När det gäller klockan i övrigt så har jag reagerat på att skärmen känns märkbart klarare även om den inte känns ljusare. Och bilden känns "närmare" glaset också (men jag ska ta fram den gamla och jämföra lite mer)

I övrigt så känns den snabbare när jag hanterar den men jag har inte hunnit med att göra så mycket med den än.

Att ha två klockor parade till telefonen är också intressant och i morgon ska jag se vad som händer om jag gör två träningspass med olika klockor. Jag har inte läst något om vad som händer men det känns som att Apple eventuellt kan ha tänkt till här...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-23 18:29
Ursprungligen av BlackSmp:

Mitt gamla svarta sportband är snyggare på den nya klockan än den gamla...

Och edition red bandet är snyggare på den gamla klockan än den nya...

Och det svarta bandet är snyggare på den nya klockan än det röda...

Och det röda bandet är snyggare än det svarta på den gamla klockan...

Förstår kanske vad du menar angående färgerna. Jo, jag har förstått att du är en klock-fetishist. Nästan lite småpervers

Det var liksom inte något som jag hade räknat med. Jag gillar ju mitt röda armband...

Och tanken är inte att behålla bägge klockorna, "classic" ska skeppas ut till min son:)

Fick min S2 38mm i guld igår.

Först fungerade inga sensorer, ringde Apple som bad mig uppdatera OS:et. Detta då min telefon är för ny för förra versionen. Sagt och gjort så gick allt igång men efter 2 timmar användning hade 45% av batteriet försvunnit (gick en promenad med träningsappen)

Så jag har två frågor.

Hur får ni era batteri att räcka?

Vilka appar har ni tagit hem och varför?

  • Medlem
  • International user
  • 2016-12-01 15:32
Ursprungligen av Ancientdragon:

Så jag har två frågor.

Hur får ni era batteri att räcka?

Vilka appar har ni tagit hem och varför?

Jag har en nike edition med grå/blå armband. Jag köpte den trots att jag inte använt klocka på 20 år eftersom jag ville ha en pulsklocka och de kostar i samma härad som en apple watch men gör betydligt mindre. Hittils är jag mycket nöjd och jag kommer på mig själv med att bära den även utanför träningspassen. Det är skönt att få notifieringar utan att ständigt behöva titta på telefonen, dessutom kan jag låta den ligga på byrån hemma eller skrivbordet på jobbet, behöver inte ha den i fickan hela tiden längre

Nu till frågorna:

Batteriet är inget bekymmer alls för mig, jag laddar den på kvällen och då har jag oftast runt 20% kvar, ibland mer. Det har aldrig tagit slut under dagen för mig än så länge.

Jag har inte laddat ned en enda app ännu, men Nike Run Club följde ju med Nike edition och den använder jag flitigt även om den har sina brister. Jag har samlat Nike-data sedan den tiden man hade en pedometer i skon och en liten dongel till iPod så jag vill inte överge skeppet och förlora mitt data

Ursprungligen av rhesus:

Jag har en nike edition med grå/blå armband. Jag köpte den trots att jag inte använt klocka på 20 år eftersom jag ville ha en pulsklocka och de kostar i samma härad som en apple watch men gör betydligt mindre. Hittils är jag mycket nöjd och jag kommer på mig själv med att bära den även utanför träningspassen. Det är skönt att få notifieringar utan att ständigt behöva titta på telefonen, dessutom kan jag låta den ligga på byrån hemma eller skrivbordet på jobbet, behöver inte ha den i fickan hela tiden längre

Nu till frågorna:

Batteriet är inget bekymmer alls för mig, jag laddar den på kvällen och då har jag oftast runt 20% kvar, ibland mer. Det har aldrig tagit slut under dagen för mig än så länge.

Jag har inte laddat ned en enda app ännu, men Nike Run Club följde ju med Nike edition och den använder jag flitigt även om den har sina brister. Jag har samlat Nike-data sedan den tiden man hade en pedometer i skon och en liten dongel till iPod så jag vill inte överge skeppet och förlora mitt data

Tja batteriet kanske bara är nu när jag inte kan låta bli att pilla på den hela tiden. Men pulsmätare drar seriöst med ström har jag märkt.

Varför jag frågar om appar är för att jag inte hittat en enda vettig i appstore. Vill liksom hitta de där apparna som gör klockan ännu bättre.

Jag är en klockentusiast och äger några automatiska och en batteridriven sen innan så jag är inte van med kort batteritid.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Fick min S2 38mm i guld igår.

Först fungerade inga sensorer, ringde Apple som bad mig uppdatera OS:et. Detta då min telefon är för ny för förra versionen. Sagt och gjort så gick allt igång men efter 2 timmar användning hade 45% av batteriet försvunnit (gick en promenad med träningsappen)

Så jag har två frågor.

Hur får ni era batteri att räcka?

Vilka appar har ni tagit hem och varför?

Hade du telefonen med dig på din promenad? Om inte så tror jag att GPS:en gick igång och drar den ström (ska bara räcka ca 5 timmar med aktiv GPS). Jag är nere på 55% nu efter en hel dag med 1 timmes körning i aktivietetsappen.

Appar... Det beror på vad du håller på med men jag tror att du kommer att märka att du stannar på ett fåtal basic. I mitt fall

  • 1Password (för snabb åtkomst till Authenticator när det behövs)

  • Activity++, en alternativ app för att hålla koll på min träning

  • FlashScore för uppdatering av sportresultat

  • GPS Speed, används i båten men ganska sällan för att få koll på hastigheten genom ett fartbegränsat sund

  • HoursTracker - för att hålla koll på min tidskrivning

  • Messenger - uppenbart

Sedan så är det fråga om standardappar som kommer med klockan

Du ska tänka på klockan främst som en snabbåtkomst till meddelanden och snabba statuskontroller samt att skicka meddelanden med. I många fall så gäller det att hitta de appar som ger dig bra komplikationer som du vill använda.

Jag kommer också från sidan med automatiska ur (Omega Seamaster Professional) men har inte haft något problem med att ställa in mig på att ladda klockan varje natt

Ursprungligen av BlackSmp:

Hade du telefonen med dig på din promenad? Om inte så tror jag att GPS:en gick igång och drar den ström (ska bara räcka ca 5 timmar med aktiv GPS). Jag är nere på 55% nu efter en hel dag med 1 timmes körning i aktivietetsappen.

Appar... Det beror på vad du håller på med men jag tror att du kommer att märka att du stannar på ett fåtal basic. I mitt fall

  • 1Password (för snabb åtkomst till Authenticator när det behövs)

  • Activity++, en alternativ app för att hålla koll på min träning

  • FlashScore för uppdatering av sportresultat

  • GPS Speed, används i båten men ganska sällan för att få koll på hastigheten genom ett fartbegränsat sund

  • HoursTracker - för att hålla koll på min tidskrivning

  • Messenger - uppenbart

Sedan så är det fråga om standardappar som kommer med klockan

Du ska tänka på klockan främst som en snabbåtkomst till meddelanden och snabba statuskontroller samt att skicka meddelanden med. I många fall så gäller det att hitta de appar som ger dig bra komplikationer som du vill använda.

Jag kommer också från sidan med automatiska ur (Omega Seamaster Professional) men har inte haft något problem med att ställa in mig på att ladda klockan varje natt

Tack för tipsen.

Jag kommer nog använda den inbyggda träningsappen. Den verkar bättre än Nike och de andra jag sett på.

GPS Speed verkar ju lite kul. Även om jag aldrig kommer upp i de hastigheterna i roddbåten ?

Och om du någongång vill donera din gamla slitna Seamaster till välgörenhet så vet du var jag finns.
Själv har jag två automatiska Ezteem klockor, en kostymvariant och dykarklockan. De monteras ju på klockia på Gotland så lite patriot måste jag vara. Tokigt nöjd med båda, ligger dock i 10k-klassen så inte riktigt samma som din ?

Hittills mäste jag erkänna att Apple Watchen gått varm som fjärrkontroll till allt möjligt. Gillar nog mest aktivitetsappen som faktiskt är riktigt kul, andas påminnelserna är också bra för en 2-barnspappa.

Och jag såg att du valde en bra färg i den andra tråden:)

Guld är snyggt - Riktigt snyggt med ett svart band, hittade en svart läderloop i den lokala butiken... Slog till

Ursprungligen av BlackSmp:

Och jag såg att du valde en bra färg i den andra tråden:)

Guld är snyggt - Riktigt snyggt med ett svart band, hittade en svart läderloop i den lokala butiken... Slog till

Snyggt, får kanske bli en svart Milano loop då. Hittade en brun 3:de part som också kan bli snyggt tror jag.

Sen ett skinn armband också såklart ?

1
Bevaka tråden