Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skivverktyg rensbart

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • City
  • 2016-09-23 11:24

Ja som rubriken lyder, vad menas med rensbart när man kollar HDD i skivverktyg på Sierra?

  • Medlem
  • 2016-09-23 11:33
Ursprungligen av kraspor:

Ja som rubriken lyder, vad menas med rensbart när man kollar HDD i skivverktyg på Sierra?

Att det ligger grejer där som kan tas i anspråk om det skulle behövas. Typ cache.

  • Medlem
  • City
  • 2016-09-23 14:59
Ursprungligen av Alix:

Att det ligger grejer där som kan tas i anspråk om det skulle behövas. Typ cache.

Ok, jag har 53GB där, är det normalt? Går det rensa på något vis?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-09-23 15:52
Ursprungligen av kraspor:

Ok, jag har 53GB där, är det normalt? Går det rensa på något vis?

Nej inte om du har en hårddisk på 60GB.
Ja du blir av med de 53GB med data om du fyller upp disken. Men det är lite som att fråga "hur blir jag av med tomrummet i förrådet". Du fyller upp det.
Samtidigt fyller dessa 53GB en funktion - det är data som även finns i molnet, men eftersom din disk har gott om ledigt utrymme så nyttjas macOS dessa 53GB. Tills du behöver dem, då rensas de bort.

Mer info http://apple.stackexchange.com/questions/2522...

  • Medlem
  • City
  • 2016-09-23 16:24
Ursprungligen av reboot81:

Nej inte om du har en hårddisk på 60GB.
Ja du blir av med de 53GB med data om du fyller upp disken. Men det är lite som att fråga "hur blir jag av med tomrummet i förrådet". Du fyller upp det.
Samtidigt fyller dessa 53GB en funktion - det är data som även finns i molnet, men eftersom din disk har gott om ledigt utrymme så nyttjas macOS dessa 53GB. Tills du behöver dem, då rensas de bort.

Mer info http://apple.stackexchange.com/questions/2522...

Ahaaa så det har med iCloud att göra. Bra att veta, tack.
Förra veckan hade jag hårddiskfel som inte gick att reparera utan formatering. Just då så åt detta tomrum upp hela hdd med ca 350 GB (så mycket har jag dock inte i iCloud).

1
Bevaka tråden