Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Safari/Mail och Siri efter uppdatering till Sierra

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-09-22 13:52

Jag har fått problem efter uppdateringen till Sierra genom att Mail ej rendrerar textinnehållet i mailet och lämnar endast en svart ruta där testen förväntas vara. Adresser, ämne osv syns utan problem. Detsamma gäller i Safari där webbinnehållet delvis utesluts i block eller att hela innehållet utesluts och visas bara som en svart ruta. Chrome har ej detta problem med att det blir svarta block men "flickrar" vid scrollning.

Problemet uppstår efter en stunds användande och avhjälps genom omstart av datorn men återkommer efter en halvtimmes användning av datorn.

Siri-tjänsten beter sig liknande genom att fungera fint efter uppstart men startar ej efter någon halvtimme.

Har någon ett tips om hur man ska felsöka eller avhjälpa problemet?

  • Medlem
  • Kristinestad Finland
  • 2016-09-22 14:10

Jag har exakt likadan dator och minnet 8 gb har tagit slut efter uppdateringen till Sierra. Förlåt att jag lånar TS:s tråd.

Testa starta i säkert läge och sedan en omstart. Test att installera combo-uppdateringen. Finns info på Google.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-09-22 17:45

Inte finns väl någon combo för Sierra ännu?

Ursprungligen av mattiL:

Inte finns väl någon combo för Sierra ännu?

Verkar stämma.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Verkar stämma.

Verkar stämma?

Du rekommenderar combo-uppdateringar här och där, men det är ju helt uppenbart att du inte har en aning om vad det är.

En combo-uppdatering är en sammanslagning av den senaste och de tidigare uppdateringarna av macOS. Det är alltså helt omöjligt för en combo-uppdatering att existera förrän det har kommit två uppdateringar (10.x.1, 10.x.2).

- Just nu står vi på 10.12.0. Det har alltså kommit noll uppdateringar. Då finns det inget att kombinera.
- Sedan kommer 10.12.1. Eftersom det då bara finns en uppdatering, så finns det fortfarande inget att kombinera.
- Sedan kommer 10.12.2. Då kommer det att finnas två varianter av den uppdateringen. Dels 10.12.2 Delta, som kräver 10.12.1 för att kunna installeras. Och dels 10.12.2 Combo, som innehåller både .1- och .2-uppdateringarna, och kan alltså användas för att uppdatera både 10.12.0 och 10.12.1.
- Sedan kommer 10.12.3. Då kommer det återigen att finnas två varianter av den uppdateringen. Dels 10.12.3 Delta, som kräver 10.12.2 för att kunna installeras. Och dels 10.12.3 Combo, som innehåller både .1-, .2- och .3-uppdateringarna, och kan alltså användas för att uppdatera både 10.12.0, 10.12.1 och 10.12.2.
- osv

Senast redigerat 2016-09-22 19:17
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

En combo-uppdatering är en sammanslagning av den senaste och de tidigare uppdateringarna av macOS.

Korrekt, det visste jag inte.

1
Bevaka tråden