Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helt omöjligt att hämta data från avaktiverad iPhone?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-09-22 16:42

Hej,

Var på semester och tog fina bilder och massa annat med min iPhone 6. Tappade mobilen i fickan och sån otur som jag hade så klämdes telefonen i samband med att jag stängde bildörren. Så dum som jag är så försökte jag slå in koden trots skärmen var i stort sätt trasig och inte kunde komma åt knapparna så låstes telefonen.
Efter bara 6 försök så stod det att den va avaktiverad. Jag hade iCloud aktiverat när det inte var avaktiverad men de hade inte laddats upp där.

Nu är min fråga: Är det helt omöjligt att hämta bilder från telefonen via tredjeparts program eller något liknande?
Pratade med en apple support från utlandet han sa något om att det kanske finns program som gör så att man kommer åt bilderna osv men han inte visste va de hette och får inte prata om det pga policyn.

Senast redigerat 2016-09-22 17:25

Prova med iExplorer. Helst från datorn telefonen någon gång varit ihopkopplad med.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-09-22 16:57

Om mobilen är uppkopplad mot ett tidigare känt nätverk och strömsladden sitter i så ska den ladda upp till iCloud.
Men frågan är om det sker när den är avaktiverad.

  • Medlem
  • 2016-09-22 17:27
Ursprungligen av keptang:

Prova med iExplorer. Helst från datorn telefonen någon gång varit ihopkopplad med.

Jo men då kommer jag till en säkerhetskopiering där inte bilderna hade tagits.

Ursprungligen av reboot81:

Om mobilen är uppkopplad mot ett tidigare känt nätverk och strömsladden sitter i så ska den ladda upp till iCloud.
Men frågan är om det sker när den är avaktiverad.

Tror du missförstod, därför redigerade jag texten i första inlägget.

Jag hade wifi på hotellet och strömsladden i men bilderna hade ändå inte kommit upp. Iaf de första 6 bilderna hade men inte de andra konstigt nog.

Ursprungligen av Mahot:

Jo men då kommer jag till en säkerhetskopiering där inte bilderna hade tagits.

Säkerhetskopiering? Du ska använda programmet jag länkade till.

  • Medlem
  • 2016-09-23 00:01
Ursprungligen av keptang:

Säkerhetskopiering? Du ska använda programmet jag länkade till.

Såg ut och vara jätte bra program faktiskt. Men den hittar inte min iPhone. iTunes hittar men det är bara för återställning eller så står det såhär "Tillåt åtkomst genom att svara på din iPhone.." Och jag kan inte göra något med telefonen för skärmen är sönder och den är i "iPhone är avaktiverad" slidar man den till vänster så är det nödsamtal bara.

1
Bevaka tråden