Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetskopia: iCloud eller iTunes?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilket använder ni och varför?
Är i valet och kvalet att börja köra iCloud igen.
Vore fint med lite input.

Ursprungligen av theplague:

Vilket använder ni och varför?
Är i valet och kvalet att börja köra iCloud igen.
Vore fint med lite input.

Varför inte både och, i fall de ena inte funkar har du backup på andra...dock funkade ingen av mina när jag ville backa från ios10 tillbaks till ios9.

Senast redigerat 2016-09-17 01:36
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-17 01:27

Precis, jag kör iCloud automatiskt, och iTunes varannan vecka eller så, manuellt.

  • Medlem
  • 2016-09-17 06:11
Ursprungligen av Laserturken:

Varför inte både och, i fall de ena inte funkar har du backup på andra...dock funkade ingen av mina när jag ville backa från ios10 tillbaks till ios9.

Man kan inte återställa en backup från ett nyare system till ett äldre. Alltså inget fel på själva säkerhetskopian.

iCloud enbart - förutom vid speciella tillfällen - exempelvis då lag ska para om klockan. Jag har för mig att klockans backup inte sparas i iCloud men jag kan ha fel

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2016-09-17 06:41
Ursprungligen av BlackSmp:

iCloud enbart - förutom vid speciella tillfällen - exempelvis då lag ska para om klockan. Jag har för mig att klockans backup inte sparas i iCloud men jag kan ha fel

Klockan backuppas NOG i icloud. När jag återställde min icloud-backup till min iPhone7 så skulle jag para ihop klockan. Då säger watchappen att jag inte kunde para ihop klockan eftersom den redan används till en annan klocka och den sa till mig att återställa klockan. Suck tänkte jag och bet i det sura äpplet och återställde klockan. Fick fram parningsbilden på min raderade klocka och parade ihop den nya telefonen och klockan. Då frågar appen om den ska återställa klockan som en ny eller en backuppad version från tidigare igår. Så någonstans backuppas klockan allt. Och jag kör enbart backup via icloud för telefonen.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-09-17 07:23

Enbart backup på dator. Jag har så långsam/dålig internetuppkoppling att det blir allt för opålitligt om något skulle gå fel.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-09-17 07:32
Ursprungligen av wemme:

Klockan backuppas NOG i icloud. När jag återställde min icloud-backup till min iPhone7 så skulle jag para ihop klockan. Då säger watchappen att jag inte kunde para ihop klockan eftersom den redan används till en annan klocka och den sa till mig att återställa klockan. Suck tänkte jag och bet i det sura äpplet och återställde klockan. Fick fram parningsbilden på min raderade klocka och parade ihop den nya telefonen och klockan. Då frågar appen om den ska återställa klockan som en ny eller en backuppad version från tidigare igår. Så någonstans backuppas klockan allt. Och jag kör enbart backup via icloud för telefonen.

Vi kan stryka nog, det sparas men jag kör alltid lokala backuper när jag ska byta device - delvis för att jag upplever att det går snabbare.

När det gäller backuperna så verkar Apple ha supit bort hanteringen av ansikten i Bilder. Om jag byter device, så tappar jag mina identifierade ansikten i Bilder... Hur attans har de tänkt där?

1
Bevaka tråden