Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox, fästa flikar öppnas inte efter omstart

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det fler än jag som använder sig av Firefox? Då kanske är det bra att ha en specifik tråd som jag startar nu pga har frågor....
Hoppas bara att jag har lagt den i lämplig diskussions-forum.
Jag hade 5 fönster innehållande fasta flikar varav 3 fönster är borta efter omstart av datorn. (det händer tyvärr varje gång att dom försvinner pga omstart) Dessa fönster med fästa flikar var viktiga bokmärken och hoppas jag kan få hjälp av någon kunnig här som kan hjälpa mig att hämta tillbaka dessa? Har tagit fram via historik-menyn men just dessa har inte kommit tillbaka. Finns dom kanske någonstans på hårddisken?

Senast redigerat 2016-09-12 09:47

Varför inte använda alternativet fortsätt där du avslutade? Så öppnas alla sidor som du var på när du stängde ner Firefox.

Ursprungligen av keptang:

Varför inte använda alternativet fortsätt där du avslutade? Så öppnas alla sidor som du var på när du stängde ner Firefox.

Det kom inte fram detta. Då är det kanske för sent? I vilken meny hittar man det?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-09-12 12:39
Ursprungligen av calinou:

Det kom inte fram detta. Då är det kanske för sent? I vilken meny hittar man det?

Inställningar -> Allmänt -> När Firefox startar: Visa fönster och flikar från förra sessionen.

Besökta sidor ligger i historiken, såvida du inte: kört ett privat fönster/flik, raderar i historiken eller ställt in att besökta sidor ej skall sparas under: Sekretess -> Spara historik över besökta sidor och filhämtningar

Ursprungligen av reboot81:

Inställningar -> Allmänt -> När Firefox startar: Visa fönster och flikar från förra sessionen.

Besökta sidor ligger i historiken, såvida du inte: kört ett privat fönster/flik, raderar i historiken eller ställt in att besökta sidor ej skall sparas under: Sekretess -> Spara historik över besökta sidor och filhämtningar

Detta med "visa fönster och flikar från förra sessionen" var inte aktiverat vilket jag har nu åtgärdat men för sent. Dock försökte jag när jag upptäckte att alla privata fönster/flikar var borta att aktivera dessa via menyn: Historik/återställ föregående session
Tyvärr, dom privata fönsterna/flik öppnades ej.
Nu har jag lagt tillbaka som det var förut i form av bokmärken pga känns säkrare att inte tappa bort - dock inte så praktiskt som med flikar.
På sekretess är det bockat att Firefox ska "spara historik" dock även bockat på "Använd skydd mot spårning i privat fönster"
En sak undrar jag också. Ifall man skapar ett konto i Firefox då är det kanske säkert att alla flikar sparas hela tiden/oavsett om dessa är skapade privata fönster?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-09-12 15:00
Ursprungligen av calinou:


En sak undrar jag också. Ifall man skapar ett konto i Firefox då är det kanske säkert att alla flikar sparas hela tiden/oavsett om dessa är skapade privata fönster?

Nej. Då faller ju hela iden med privata fönster.
https://support.mozilla.org/sv/kb/privat-surf...

Har du spara historik på så ligger alla besökta sidor i din historik.

Tack alla för hjälpen!

1
Bevaka tråden