Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få Google Foton att ladda upp automatiskt?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-09-11 22:42

Jag har satt på bakgrundsuppdatering, flera gånger, och installerat om appen, plus att den har tillgång till innehållet i Bilder. Ändå laddar Google Foton bara upp bilder när jag öppnar appen. Har googlat lite men de lösningarna som erbjuds där gör ingen skillnad för min del. Tacksam för lösning, råd, synpunkt. Jag har iOS 9.3.5 på en iPhone 5s.

Om du inte är på wifi, har du aktiverat så den får använda mobil data?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-09-11 23:33

GF funkar utan att man öppna appen för mig, 9.3.5 6+. Ta det med en nypa salt, men jag har nånstans hört att för att appar ska köras i bakgrunden, med tillräckliga mellanrum, och tillräckligt länge - så måste man "lära" sin enhet att "jo, det här är en app jag använder ofta". Så min uppfattning är att man, åtminstone initialt behöver starta GF då och då för att enheten ska bygga någon form av schema för att köra GF i bakgrunden.
Rätta mig gärna!

Själv har jag samma problem, fast med Lightroom på mobilen. Den vägrar ladda upp om inte appen är igång OCH skärmen.

Hur länge har du haft GF-appen? Har det någonsin funkat?

  • Medlem
  • 2016-09-11 23:44
Ursprungligen av keptang:

Om du inte är på wifi, har du aktiverat så den får använda mobil data?

Jag har båda aktiva, alltså wifi eftersom jag är hemma medan mobildata är på för foton. Förhoppningsvis är de inställningarna inte orsaken till problemet, för så vill jag gärna ha det.

Ursprungligen av reboot81:

GF funkar utan att man öppna appen för mig, 9.3.5 6+. Ta det med en nypa salt, men jag har nånstans hört att för att appar ska köras i bakgrunden, med tillräckliga mellanrum, och tillräckligt länge - så måste man "lära" sin enhet att "jo, det här är en app jag använder ofta". Så min uppfattning är att man, åtminstone initialt behöver starta GF då och då för att enheten ska bygga någon form av schema för att köra GF i bakgrunden.
Rätta mig gärna!

Själv har jag samma problem, fast med Lightroom på mobilen. Den vägrar ladda upp om inte appen är igång OCH skärmen.

Hur länge har du haft GF-appen? Har det någonsin funkat?

Jaha, där ser man. Det kan förklara saken, för jag har bara haft mobilen några dagar. Då avvaktar jag en tid.

---

Tack båda för synpunkterna!

Hoppas att den hoppar igång för dig.

Har aldrig haft några bekymmer på alla enheter jag någonsin installerat Google Photos på.

  • Medlem
  • 2016-09-12 09:22
Ursprungligen av keptang:

Hoppas att den hoppar igång för dig.

Har aldrig haft några bekymmer på alla enheter jag någonsin installerat Google Photos på.

Tack! Det gör den säkert. I nya Ios 10, om inte annat?

Skönt också att veta att man inte "svär i kyrkan" när man behöver hjälp med en Googleapp på en Iphone.

  • Medlem
  • 2016-09-12 10:12

Kanske idiotiskt, men, men..: Jag har lagt alla Googleappar i en mapp på hemskärmen. Kan det orsaka problemet?

Ursprungligen av alix:

Kanske idiotiskt, men, men..: Jag har lagt alla Googleappar i en mapp på hemskärmen. Kan det orsaka problemet?

Nej.

1
Bevaka tråden