Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store sena på att skicka ut iPhone7?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har Apple blivit snabbare på att skicka ut förbeställningar till det tänkta släppet? Har för mig att om man bokar från Apple Store så är det längre leveranstid än exempelvis Telia. Så var det för några år sen vet jag iaf.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-09-08 21:41

Är väl alltid ett logistisk kaos vid släpp. Själv fick jag vänta drygt 4mån på 6+128.

Beställde 7+ 256 Gagant och har ett leveransdatum i 24/10 hos Telia.

Å ändå var jag bland de första i kön

  • Medlem
  • International user
  • 2016-09-09 12:08

Jag beställde på Apple.se och får min om en vecka till dörren.

Samma för mig. Står leverans 16 sept. ???

Varför gnäller ni då? 16:e september är ju när den släpps.

Ursprungligen av grenhall:

Varför gnäller ni då? 16:e september är ju när den släpps.

För några generationer sen så vet jag att jag beställde från Apple online direkt vid öppning och att dom då inte hade levererans släppdagen utan operatörerna fick in sina tidigare. Men nu verkar allt vara som det ska?

Skillnaden är att de nu har förhandsbokning, vilket de inte hade tidigare. Då fick man stå fysiskt och köa för att få telefoner lanseringsdagen. Nu är alla exemplar redan bokade vid säljstart så de facto startar försäljningen en vecka innan du överhuvudtaget kan få tag på en telefon

Senast redigerat 2016-09-09 13:27
Ursprungligen av BlackSmp:

Skillnaden är att de nu har förhandsbokning, vilket de inte hade tidigare. Då fick man stå fysiskt och köa för att få telefoner lanseringsdagen. Nu är alla exemplar redan bokade vid säljstart

Alla är väl att ta i. Vad ska de göra vid öppning i butik? Stå och dela ut I-owe-U-lappar?

Ursprungligen av grenhall:

Alla är väl att ta i. Vad ska de göra vid öppning i butik? Stå och dela ut I-owe-U-lappar?

Ok, det har ändrat på sig de senaste åren och i våra större städer.

Men försök att få tag på en gagatsvart telefon nästa fredag genom att gå till en butik på vinst och förlust, jag misstänker att det kommer att vara svårt.

Ursprungligen av BlackSmp:

Ok, det har ändrat på sig de senaste åren och i våra större städer.

Men försök att få tag på en gagatsvart telefon nästa fredag genom att gå till en butik på vinst och förlust, jag misstänker att det kommer att vara svårt.

Ja men inte på grund av att de är slut online. Snarare så att folk inte har något annat för sig än att köa kl. 04 och tills butikerna öppnar. Jag kan garantera att alla butiker i Sverige har minst 2st 128GB Gagball 7 Plus på lager nästa fredag.

Ursprungligen av grenhall:

Ja men inte på grund av att de är slut online. Snarare så att folk inte har något annat för sig än att köa kl. 04 och tills butikerna öppnar. Jag kan garantera att alla butiker i Sverige har minst 2st 128GB Gagball 7 Plus på lager nästa fredag.

Det tror jag inte. Definitivt inte varenda butik i hela Sverige (som säljer Iphones)

Om jag inte minns fel så hade exvis Teliabutiken i Luleå inte en enda telefon utöver förhandsbeställda telefoner på lanseringsdagen för två år sedan.

Men jag kan fråga när går in för att hämta min telefon på fredag om de har några andra liggandes och skräpar.

Ursprungligen av BlackSmp:

Det tror jag inte. Definitivt inte varenda butik i hela Sverige (som säljer Iphones)

Om jag inte minns fel så hade exvis Teliabutiken i Luleå inte en enda telefon utöver förhandsbeställda telefoner på lanseringsdagen för två år sedan.

Men jag kan fråga när går in för att hämta min telefon på fredag om de har några andra liggandes och skräpar.

Frågade en kompis på Telia om de skulle få in några andra telefoner är de förhandsbeställda, svaret var nej... (Precis som förra året, bara förhandsbokade fanns tillgängliga)
Men det kan säkert vara olika i olika delar av landet, Visby är ju inte direkt en stor marknad

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Frågade en kompis på Telia om de skulle få in några andra telefoner är de förhandsbeställda, svaret var nej... (Precis som förra året, bara förhandsbokade fanns tillgängliga)
Men det kan säkert vara olika i olika delar av landet, Visby är ju inte direkt en stor marknad

Det stämmer med mina erfarenheter.

Men det är lätt för personer i större regioner såsom Stockholm, Göteborg och Malmö att tro att det är likadant över hela landet bara för att de har god tillgång till saker och ting.

Och låter min kommentar sarkastisk så är det för att den är sarkastisk

1
Bevaka tråden