Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes store/musik- visa mer än bara 100 låtar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På iTunes på datorn gör jag en sökning och skulle jag vilja se resultatet på samtliga (inte bara 100 st) låtar samt sorterat. Hur gör man detta?

Senast redigerat 2016-08-31 15:52
Ursprungligen av calinou:

På iTunes på datorn gör jag en sökning på "The Mission" och skulle jag vilja se på resultatet samtliga (inte bara 100 st) låtar samt sorterat. Hur gör man detta?

Vet inte om jag förstår frågan riktigt, men till höger har du en "visa alla", då visas en lista med samtliga förslag.

"Visa alla" väljer du beroende på vilken media du letar efter, dvs, det går inte att få upp all musik, filmer, pods etc som får träff på det du sökte på.

Ursprungligen av barbapappa_86:

...till höger har du en "visa alla", då visas en lista med samtliga förslag

Nej, visar inte samtliga. Man får bara 100.

Finns nog ingen lösning på detta, mer än att följa instruktionen som står efter nr 100 i listan, dvs "Mindre relevanta objekt visas inte. Begränsa din sökning genom att ange mer specifika sökord."

Senast redigerat 2016-08-31 14:12

Jag hittade ett sätt att se samtliga men det var lite invecklat. Tack ändå för hjälpen!

Ursprungligen av calinou:

Jag hittade ett sätt att se samtliga men det var lite invecklat. Tack ändå för hjälpen!

Hur? Trevligt om du delar med dig.

Ursprungligen av Anderlind:

Hur? Trevligt om du delar med dig.

Lite svårt att förklara......
Man skriver t ex The Rolling stones i sökrutan och söker på "alla"
Sedan klickar man på något av deras album.
Sedan klickar man på "The Rolling Stones" under albumtiteln. Sedan scrollar man nedåt till "Låtar" klicka på "vissa alla". Sedan sorterar man på "namn" för att sortera. Det blir 1626 objekt.

Ok, men det var inte det du frågade efter.

- Det du förklarar nu är alla låtar med en viss artist.
- Men din ursprungliga fråga gällde sökning på ett visst ord - där sökresultatet kan ge både låtar, artister och album som innehåller ordet.

Och nu har du såklart ändrat i ursprungsinlägget för att dölja att ditt funna svar inte stämmer överens med originalfrågan.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ok, men det var inte det du frågade efter.

- Det du förklarar nu är alla låtar med en viss artist.
- Men din ursprungliga fråga gällde sökning på ett visst ord - där sökresultatet kan ge både låtar, artister och album som innehåller ordet.

Och nu har du såklart ändrat i ursprungsinlägget för att dölja att ditt funna svar inte stämmer överens med originalfrågan.

Jag kanske formulerade mig fel men det var detta jag sökte hjälp för. Fast den andra med viss ord är också intressant att veta om det går att lösa.

1
Bevaka tråden