Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka bilder genom iphoto funkar inte

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2016-08-20 16:14

Hej.
Jag skulle skicka ett kort till min bror via iphoto men det funkar inte.
Det kommer upp en ruta där det står att jag ska fylla i mitt lösenord för kontot på SMTP-servern.
Jag fattar ingeting av det.. HJÄLP!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-08-20 20:40

Du vill alltså skicka via mail?

  • Medlem
  • 2016-08-21 08:24
Ursprungligen av reboot81:

Du vill alltså skicka via mail?

Japp via mail i iphoto, dom andra alternativen har jag inte testat. Tar kort med en drönare som jag för över bilderna till iphoto, tänkte att det skulle vara smidigt att maila korten genom iphoto direkt till folk.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-08-21 08:26

Vad händer när du skickar vanliga mail i mailprogrammet - får du samma fråga då också?

  • Medlem
  • 2016-08-21 08:47
Ursprungligen av frazze:

Vad händer när du skickar vanliga mail i mailprogrammet - får du samma fråga då också?

Det funkar fint!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-08-21 09:25

Då jag inte har iPhoto längre på min dator kommer jag inte längre. Någon annan får ta över.

Under tiden kan du skicka en skärmdump på rutan med felmeddelande och lite annan kringinfo såsom version på OS och program etc.

  • Medlem
  • 2016-08-21 19:14
  • Medlem
  • 2016-08-21 19:25

Såhär ser det ut, och fast att jag fyller i mitt lösenord för mitt outlook konto funkar det inte. Testar att fylla i lösenordet för min dator, funkar inte. fyllt i nån länk som jag hittade på datorn/mailen för SMTP servern, funkar inte. I iphoto kan jag ändra delning genom att välja iphoto eller mail. När den står på delning iphoto funkar det inte men väljer jag mail så öppnar den mailen och då kan jag maila bilden. Så nu funkar det väl, men varför kan jag inte dela med iphoto direkt, utan måste välja mail så att den öppnar mail programmet och skickar igenom det?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-08-21 21:52
  • Medlem
  • 2016-08-22 20:49

Där hittade du något! Detta ska jag läsa igenom, tack för hjälpen. Uppskattas!

1
Bevaka tråden