Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMessage tappat synk

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-08-04 09:18

Under semestern har iMessage tappat synkningen. Jag har en iPhone, iPad och MBA och det verkar som att enbart den device som senast skickade ett meddelande tar emot svaret. Hur kan jag få ordning på detta? Möjligen uppstod detta problem vid senaste uppdateringen av iOS på min iPhone.

Senast redigerat 2016-08-04 10:00

Testat att stänga av SMS-koppling på alla enheter och sedan starta det igen?

Har du iOS 9.3.3 på både iPhone och iPad?

Hänt mig en gång. Då stängde jag av/på sms-kopplingen och startade om enheterna. Sen funkade allt igen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-08-04 09:29
Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat att stänga av SMS-koppling på alla enheter och sedan starta det igen?

Har du iOS 9.3.3 på både iPhone och iPad?

Betyder att stänga av sms-kopplingen att man stänger av iMassage? Jag hade inte 9.3.3 på iPAden. Jag har det nu då jag uppdaterade den under tiden jag skrev frågan.

  • Avstängd
  • 2016-08-04 09:32
Ursprungligen av xms67:

Betyder att stänga av sms-kopplingen att man stänger av iMassage? Jag hade inte 9.3.3 på iPAden. Jag har det nu då jag uppdaterade den under tiden jag skrev frågan.

Du stänger av Sms-kopplingen på samma sätt som du sätter på den.
D.v.s att iMessage och Sms-kopplingen är två skilda saker.

Citat:

Du måste ha iOS 8 eller senare på iOS-enheterna och OS X Yosemite eller senare på Mac.
Logga in på iMessage med samma Apple-ID på din iPhone, dina andra iOS-enheter och din Mac.
På iPhone går du till Inställningar, > Meddelanden > Skicka och ta emot. Lägg till en markering vid ditt telefonnummer och e-postadress. Gå sedan till Inställningar > Meddelanden > SMS-koppling och aktivera enheten eller enheterna som du vill vidarebefordra meddelanden till.
Leta efter en kod på den Mac, iPad eller iPod touch som du har aktiverat. Ange sedan verifieringskoden på din iPhone.

https://support.apple.com/sv-se/HT204681

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-08-04 09:57

Har följt era råd och nu fick jag ett meddelande som synkade på alla plattformar. Tack!

Ursprungligen av xms67:

iMassage tappat synk..

Ursprungligen av xms67:

Under semestern har iMassage tappat synkningen...

Ursprungligen av xms67:

...att man stänger av iMassage?...

iMassage?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

iMassage?

Trodde inte att det skulle släppas förrän iOS 11..

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-08-04 13:46
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

iMassage?

Damned Auto correct!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-08-05 12:11

iMessage eller iMassage, både vore trevligt om det fungerar. Tyvärr funkar inte synk fortfarande. Ett meddelande synkade rätt i går. Men resten sinkades inte.

Ursprungligen av xms67:

iMessage eller iMassage, både vore trevligt om det fungerar. Tyvärr funkar inte synk fortfarande. Ett meddelande synkade rätt i går. Men resten sinkades inte.

Uppdatera alla enheter, tex iOS till 9.3.4 och stäng av och på SMS-koppling igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-08-08 10:20
Ursprungligen av barbapappa_86:

Uppdatera alla enheter, tex iOS till 9.3.4 och stäng av och på SMS-koppling igen.

Uppdaterade iPhone och iPad till 9.3.4 och stängde av iMessage(antar att det är det som avses med SMS-kopplingen). Denna gång dök det upp olika dialogrutor om att mitt telefonnummer används etc. Så nu håller jag tummarna..?

Ursprungligen av xms67:

Uppdaterade iPhone och iPad till 9.3.4 och stängde av iMessage(antar att det är det som avses med SMS-kopplingen). Denna gång dök det upp olika dialogrutor om att mitt telefonnummer används etc. Så nu håller jag tummarna..?

Det är inte det som menas med sms-kopplingen. Gå in i Inställningar > Meddelanden, sen ser du SMS-koppling.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-08-08 10:30
Ursprungligen av _empty:

Det är inte det som menas med sms-kopplingen. Gå in i Inställningar > Meddelanden, sen ser du SMS-koppling.

Den hade jag missat. De var urkopplade så nu är även det fixat. Nu dj*klar borde det ju fungera..:)

Ursprungligen av xms67:

Den hade jag missat. De var urkopplade så nu är även det fixat. Nu dj*klar borde det ju fungera..:)

Tror du gjort helt rätt nu. Dock nu när man tänker efter SMS-koppling gör så du kan skicka vanliga-sms till folk utan imessage från din dator.

Men hoppas det funkar fint nu.

  • Avstängd
  • 2016-08-08 10:49
Ursprungligen av xms67:

Den hade jag missat. De var urkopplade så nu är även det fixat. Nu dj*klar borde det ju fungera..:)

Missat? Du har sedan länge fått rätt råd och gav respons på att du hade läst och förstått.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-08-09 11:29
Ursprungligen av Hffre:

Missat? Du har sedan länge fått rätt råd och gav respons på att du hade läst och förstått.

Och under vilken sten kommer du ifrån? Att man kan missa eller missförstå saker har hänt sedan de flesta av våra förfäder bodde i grottor. Är du bekant med det? Är du förvånad över att det? Jag säger bara att den där attityden kan du lägga av med direkt!

  • Avstängd
  • 2016-08-09 11:39
Ursprungligen av xms67:

Och under vilken sten kommer du ifrån? Att man kan missa eller missförstå saker har hänt sedan de flesta av våra förfäder bodde i grottor. Är du bekant med det? Är du förvånad över att det? Jag säger bara att den där attityden kan du lägga av med direkt!

Nämen vilken het reaktion Lugna ner dig några hekton
Ber om ursäkt ifall du blev förnärmad.

Jag har bara svårt att förstå att du skriver att du förstod instruktionerna och sen ställer samma fråga igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-08-10 09:00
Ursprungligen av Hffre:

Nämen vilken het reaktion Lugna ner dig några hekton
Ber om ursäkt ifall du blev förnärmad.

Jag har bara svårt att förstå att du skriver att du förstod instruktionerna och sen ställer samma fråga igen.

Hehe... Det brände till rejält där. Av flera olika anledningar. Men, det var ju igår..:) Och nu fungerar dessutom synkningen så allt frid och fröjd..?

Men i sak är det ju så att missförstår man från början/tror man har förstått följer man ju ofta fel spår längta fram också. Till saken hör att du alla tre devicer var inblandade kan det vara så enkelt som att jag första gången kollade på iPaden och där fanns inte denna sms-knapp. Då låser medvetandet på det och sedan blir det fel hela vägen. Kan ju också beror på användarens kapacitet... Men det behöver vi ju inte fördjupa..;)

  • Avstängd
  • 2016-08-10 14:37
Ursprungligen av xms67:

Hehe... Det brände till rejält där. Av flera olika anledningar. Men, det var ju igår..:) Och nu fungerar dessutom synkningen så allt frid och fröjd..?

Men i sak är det ju så att missförstår man från början/tror man har förstått följer man ju ofta fel spår längta fram också. Till saken hör att du alla tre devicer var inblandade kan det vara så enkelt som att jag första gången kollade på iPaden och där fanns inte denna sms-knapp. Då låser medvetandet på det och sedan blir det fel hela vägen. Kan ju också beror på användarens kapacitet... Men det behöver vi ju inte fördjupa..;)

Det är lugnt

1
Bevaka tråden